BasBQ
Beef en Steak

Flank steak met gegrilde groenten op de WGA

 
 

Sabine

Kooltjesharker
Berichten
200
Weer een lekker Deens plekje aan het water gevonden om de WGA uit de “garage” te pakken.
In de super hier een mooi stukje gemarineerde flank steak gevonden, dus qua voorbereidingen lekker makkelijk. De courgette en aubergine in plakken gesneden, ingesmeerd met olie en wat kruiden erg op. Een bedje gloeiende kolen in de WGA en we kunnen!

Eerst de groenten gegrild, even de deksel erop zodat ze een mooi kleurtje hebben.
Daarna de flank steak erop. Hij was aan één kant wat dunner dus het was zaak om goed te timen. Ik heb de Thermapen meegenomen dus dat maakte het wat makkelijker. Toen hij in het dikste deel 52 graden was eraf en toen kwam het moeilijkste deel; even laten rusten 😜

Ondertussen heb ik de gehalveerde perziken op het rooster gelegd, zuurstof terug geschroefd en deksel erop. Na een tijdje om gedraaid en toen de steak op was waren ze mooi zacht. Lekker met wat honing/citroen mascarpone als toetje! (Zo lekker dat ik de foto van het eind resultaat ben vergeten 🫣😂)

IMG_9932.jpeg


IMG_9933.jpeg


IMG_9935.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Nou! Misschien moeten we een WGA topic openen! Gaat allemaal perfect op die perfecte bbq 😉
 
Je bent lekker bezig met het wgatje 👍🏻
 
Vergeet je een mooie eindfoto... nèt deze maand!

Lekker gekookt weer Sabine!
 
Terug
Bovenaan Onderaan