BasBQ
Beef en Steak

Flank steak eerste keer

H

Hans89

Gast
Door een meevallertje gisteren een mooi stuk bavette van circa 1 kg gescoord. Vandaag kwamen mijn ouders eten, dus gelijk een mooie gelegenheid deze te proberen. De slager waar het vandaan komt is ook fervent barbecue?r en op aanwijzing van hem de bereiding gedaan. Het vlees licht in gesmeerd met olijfolie en gekruid met een mix voor steaks. Bbq voorbereid op een indirecte zone van 120 graden en daar de bavette opgelegd tot deze een kern had van 50 graden. Daarna boven de briketten nog beide zeiden gegrild voor een mooi korstje en als afsluiting voor 10 min in de folie.  Het vlees haaks op het draad gesneden en geserveerd met friet en doperwten. Het vlees was heerlijk mals, goed van smaak en zeer zeker niet droog, maar niet dat ik het heel bijzonder vond ofzo. Mocht ik het nog een keer hebben, dan waarschijnlijk wel op een andere manier bereiden.


 
Even ter info. Dit is geen bavette maar een flanksteak. Ook lekker!!!!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 
2Bushy zei:
Even ter info. Dit is geen bavette maar een flanksteak. Ook lekker!!!!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Haha, zal volgende week eens de slager op zijn kop geven :D
Dacht alleen wel zelf dat het dezelfde soorten zijn, maar ben een leek op vlees gebied.
 
Zeg hem maar dat je de vinkelap wel lekker vond maar volgende x toch liever bavette wil. Weet ie gelijk dat je kennis va zaken hebt.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 
Volgens mij is een bavette gewoon een andere benaming voor flank steak (stiekem zelf groot liefhebber maar dan wel in de cast iron om 'm te laten dansen in de boter).

Na wat zoeken kwam ik dit ook tegen:

Bavette de Flanchet komt uit de flank en heet bij ons de Vinkelap.
 
Malt007 zei:
Bavette, flank steak en vinkelap is allemaal hetzelfde hoor  :)
Sorry, maar dit is niet waar. Zit allemaal wel in hetzelfde gedeelte : de vang. Maar het zijn echt 2 verschillende vleesdelen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 
2Bushy zei:
Malt007 zei:
Bavette, flank steak en vinkelap is allemaal hetzelfde hoor  :)
Sorry, maar dit is niet waar. Zit allemaal wel in hetzelfde gedeelte : de vang. Maar het zijn echt 2 verschillende vleesdelen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Dit klopt idd, in de vang zitten 2 stukken vlees, de vinkelap en de halve maan zoals ze dat vaak noemen en die laatste is de bavette. verder word de vinkelap vaak verkocht als bavette. wel lekkere foto's  ;)
 
BensBQ zei:
2Bushy zei:
Malt007 zei:
Bavette, flank steak en vinkelap is allemaal hetzelfde hoor  :)
Sorry, maar dit is niet waar. Zit allemaal wel in hetzelfde gedeelte : de vang. Maar het zijn echt 2 verschillende vleesdelen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Dit klopt idd, in de vang zitten 2 stukken vlees, de vinkelap en de halve maan zoals ze dat vaak noemen en die laatste is de bavette. verder word de vinkelap vaak verkocht als bavette. wel lekkere foto's  ;)

Dan vergeet je nog de inside skirt. Dat zijn de drie onderdelen die van belang zijn in het BBq-wereldje.  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan