BasBQ
Beef en Steak

Flaming Picanha

 
 

RoBBQ

Stoker
Berichten
392
Na al die mooie stukken vlees die ik de afgelopen tijd voorbij heb zien komen, was het eens tijd om mijn todo lijst kleiner te maken.

Ben nog wel eens voor me werk in zuid amerika en als ik dan in de chucassaria ben, en er komt dan weer een zwaard met Picanha voobij worden we weer helemaal blij.
En aangezien Nosmo afgelopen donderdag een stuk Picanha kwam brengen voordat we door gingen naar een cursus. En de mijn vriezer nog een week op zich laat wachten moest die er meteen maar aan geloven. Nou wat een straf ;)

het stukje vlees
IMG_8677.jpg


Niks bijzonders er op, peper en zeezout
IMG_8680.jpg


het begin
IMG_8683.jpg


En dan het leuken werk, berg vlammen, ken geen genoeg krijgen van vlammen.
IMG_8691.jpg


IMG_8704.jpg


IMG_8705.jpg


IMG_8706.jpg


IMG_8707.jpg


IMG_8709.jpg


en  dan nog een eind resultaat
IMG_8719.jpg


Vrouw vond het gelukkig ook erg lekker en het moet vaker op tafel komen ;)
 
Ja jemig...ik had Griekse kofta vannavond.........

Je kunt rustig bellen hoor, ik kom er asap aan.........
Flame grilled picanha.....zalig

Als steak, netjes in 5 gelijke plakken heeft mijn voorkeur.

Heeft je vilt het wel overleeft?
 
Jups, vilt heeft het overleeft, maar heb al een spare setje liggen voor het geval dat ;)

Inderdaad zalig, maar wat een gekke huis met die vlammen echt super.
Pyromaan in me komt boven :p 8)
 
gaaf om te maken en leuk met die vlammen, mooi stuk vlees hoor
 
En ik dacht dat ik vlammen had met mijn picanha 8)

Krijg zin om er meteen ook weer een te maken, maar mijn reserve picanha is sinds gisteren vermist :'(
 
Wat een spektakel, en erg mooi vlees hoor
 
Mooi stukje vlees, perfecte bereiding :D
 
Burn baby burn, dit moet ik ook maar eens maken
 
@spiffs vergeet dat altijd, maar we gaan er volgende keer rekening meehouden. Maar gelukkig is dit al erg mals vlees.
En korstje was erg lekker. Zelfs de baas heeft het opgegeten 8) en die is erg kieskeurig
 
Even een brainfart: je zou voor de gelegenheid je vilt kunnen afdekken met zilverfolie...
 
Vilt is nooit echt in gevaar geweest denk ik, als de vlammen erg hoog werden ff het vlees uit de vlammenzee gehaalt, ff wachten en nieuwe ronde , nieuwe kansen ;)
Het is dat ik erg van vlees hou, maar je zou bijna gewoon doorgaan met vlammen maken en je vlees vergeten (wat erg zonden zou zijn, want het is echt lekker vlees)
 
Waar had je deze picanha vandaan? Makro?
 
Ik had deze picanha voor Robert mee genomen bij de makro. Toen ik deze al gekocht had ben ik ook nog even bij de hanos geweest, daar waren ze goedkoper. :mad:

Bij de makro in Amsterdam lag er eergisteren nog een hele lading.

 
Heb nu weer plek in me kleine vriezer, nu de berg ribben er uit zijn om te ontdooien.
Dus misschien nog ff een rit naar de makro/hanos want dit is me goed bevallen.
Of de sukade want dat zag er ook erg lekker uit.

Keuzes, keuzes het valt niet mee 8)
 
het hele leven bestaat uit keuzes maken  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan