BasBQ
Beef en Steak

First Time Pulled Pork

T

Topper

Gast
Vorige week maandag besloten om pulled pork te maken. Dus snel naar de Macro gesjeesd om de ingredi?nten te halen. Het moest volgens het wedstrijd recept van NOSKOS was besloten. Blijkbaar had ik alle ingredi?nten voor de injectiemix, de glaze en de eindsaus opgeschreven. Na een lange speurtocht door de Macro ook bijna alles gevonden, op de barbecuesaus na dan. Hier maar een fles Remia Blackjack Smokey BBQ voor gepakt. Dit alles samen met 7 kg procureur en een injectiespuit mee naar huis genomen. Op donderdag moest het allemaal gebeuren, dus op woensdagavond maar eens het vlees tevoorschijn gehaald. Na het doornemen van het recept tot de conclusie gekomen dat ik de rub helemaal vergeten was. Die moest ik dus nog in elkaar zien te flansen. Hiervoor het volgende gebruikt:

30 gr. rietsuiker
20 gr. paprikapoeder
20 gr. knoflookpoeder
20 gr. uienpoeder
10 gr. zeezout
5 gr. zwarte peper

Eerst de procureur even ingeolied met een beetje sesamolie en daarna alles gebruikt om het vlees mee in te smeren.

20160504_193622_zpsi3cfemg3.jpg


20160504_195142_zpstqp5onhc.jpg


Daarna in de huishuisfolie en injecteren met de marinade. Dat bleek nog een lastig klusje te zijn. Diep insteken en inspuiten terwijl je een terugtrekkende beweging maakt bleek de beste methode.

Een nachtje in de koelkast en om 6:00uur van bed om de smoker aan te steken. Uiteindelijk lag het vlees om 7:30 op het rooster.

IMG_20160510_223807_zpsueykuzya.jpg


IMG_20160510_223812_zpssncie8sa.jpg


Omstreeks 17:30 hadden we zo'n honger dat de procureur definitief het rooster moest verlaten. Hieronder het resultaat.

IMG_20160510_223755_zpsqfpckvxd.jpg


IMG_20160510_223741_zpsht0b5hsm.jpg


IMG_20160510_223727_zps252e5z7v.jpg


Overigens vond mijn zoon van 7 de pulled pork lekkerder zonder de eindsaus. Maar dit was zeker voor herhaling vatbaar.
 
dat zijn heerlijke broodjes, gefeliciteerd met je knor  :)
 
Ziet er goed uit hoor! Gefeliciteerd met de Knorro
 
Die zien er goed uit!
 
Dat ziet er top uit!
 
Gratz met knorrie!
 
Ceriel zei:
Ziet er goed uit! Heb je ook nog een foto van het vlees op de BBQ?  :blush:

Helaas, die zijn niet gemaakt. Bij het plaatsen van de foto's had ik ze zelf ook al gemist. Ik heb nog wel 2 stukken procureur in de vriezer liggen, dus die plaatjes houd je nog tegoed.
 
Lekker hoor, zondag zelf weer aan de bak
 
Terug
Bovenaan Onderaan