Vandaag dan eindelijk voor het eerst @Noskos zijn wedstrijdrecept gemaakt op de Bastard.
Gisteren eerst de procureur ingespoten en in de rub gezet, drie stukken van rond de 3 kg.
Na de rub ingepakt en een nachtje in de koelkast laten marineren.
Vandaag thuis van het werk de Bastard opgestookt tot 121 graden Celsius en met wat kersenhout de sessie gestart.
Binnen 2 uur zat ik al op 48 graden kern, dus toch Dennis ( @noskos ) even om consult gevraagd
Dit kon geen kwaad en was vrij normaal aldus de kenner van zijn eigen recept. Tijdens het low en slow geen stall temperatuur meegemaakt tot de 72 graden. Glaze volgens receptuur gekookt en klaargezet bij de BBQ. Ingesmeerd met de glaze en vervolgens 2 uur laten gaan op en rond de 118 graden. De kamado bleef de hele sessie echt mooi stabiel op temperatuur.
Na deze twee uur was hij 82 graden en heb ik ze in de aluminium folie verpakt tot 88 graden behaald werd. Van de BBQ uit de folie en de sappen opgevangen in een maatbeker. Vlees weer in schoon folie en een uurtje laten rusten. Ondertussen de saus gemaakt in een steelpan en het vlees uit elkaar getrokken. Tussendoor proeven, want dat hoort erbij.
Vlees aangemaakt met de saus en nogmaals stiekem staan proeven.
@noskos bedankt voor de hulp en het delen van je receptuur.
Zaterdag knal ik het laatste stuk er nog op en een kam of 5 spare ribs.
Gisteren eerst de procureur ingespoten en in de rub gezet, drie stukken van rond de 3 kg.

Na de rub ingepakt en een nachtje in de koelkast laten marineren.

Vandaag thuis van het werk de Bastard opgestookt tot 121 graden Celsius en met wat kersenhout de sessie gestart.

Binnen 2 uur zat ik al op 48 graden kern, dus toch Dennis ( @noskos ) even om consult gevraagd

Na deze twee uur was hij 82 graden en heb ik ze in de aluminium folie verpakt tot 88 graden behaald werd. Van de BBQ uit de folie en de sappen opgevangen in een maatbeker. Vlees weer in schoon folie en een uurtje laten rusten. Ondertussen de saus gemaakt in een steelpan en het vlees uit elkaar getrokken. Tussendoor proeven, want dat hoort erbij.

Vlees aangemaakt met de saus en nogmaals stiekem staan proeven.
@noskos bedankt voor de hulp en het delen van je receptuur.
Zaterdag knal ik het laatste stuk er nog op en een kam of 5 spare ribs.