Gisteren voor het eerst Pulled Pork gemaakt na het zien van de Noskos filmpje op youtube. Ik heb er wel voor gekozen om de rub een nachtje te laten intrekken alvorens hij op de BBQ ging. In het begin wat moeite gehad om de dome temperatuur stabiel te houden. Of dit aan het relatief grote stuk vlees lag weet ik niet, het is wel het eerste wat ik kan bedenken wat een oorzaak zou kunnen zijn. Na 5 uur ingepakt in folie en de temperatuur iets naar boven gebracht, zo rond de 130 graden. Een uur of 3 later was de 88 graden bereikt en ben ik verder gegaan met prikken om de gaarheid te bepalen. Nadat hij gaar genoeg was bevonden heb ik de PP even uit laten dampen, om hem vervolgens in een badhanddoek te wikkelen en nog een uurtje te laten rusten. Daarna was het tijd voor het pullen en heb ik het geheel gemengd met een bbq saus op basis van Ketjap, ketchup, suiker, honing en een scheut rum. Het resultaat is echt super lekker, al zeg ik het zelf. De PP is de vriezer ingegaan voor de aanstaande verjaardag van mijn dochter. Ik ben benieuwd wat de visite er van gaat vinden.