BasBQ
Beef en Steak

Fingers zonder ribbetjes!

LOMPE laars

Gemarineerd
Berichten
1.333
Geen ribbels zoals in een topic dit weekend ( kom niet meer op naam) maar het geen wat er tussenzit en dat van het Iberico varken.

20220123_131617.jpg


Licht in varkensrubbetje.

20220123_160543.jpg


Simpele opstelling, 2 bakstenen voor meer constante temperatuur en wat alufoli om de eindjes wat te beschermen.

20220123_161545.jpg


20220123_174726.jpg


Even aflakken met blues hog sausie en serveren met frisse salade en aardappelkroketjes.

20220123_175545.jpg


Kort daarna een bakje vol naar vrienden gebracht en zelfs hun zoon welke zeeeeeeer moeilijk is met eten hapte zo twee stringen weg. Je had ze moeten zien kijken, die foto had de verbazingsfoto van het jaar gewonnen🤣😵
 
Lekkere iberico ribfingers!

Die doen het altijd goed.

Had je ze er allemaal tegelijk opgelegd of een beetje naar gelang dikte?
(Of gewoon de dunne opgesnoept toen ze klaar waren)
 
Lekker gevuld bordje zo, 😋
 
Lekkere iberico ribfingers!

Die doen het altijd goed.

Had je ze er allemaal tegelijk opgelegd of een beetje naar gelang dikte?
(Of gewoon de dunne opgesnoept toen ze klaar waren)
De wat dunnere op koudere zones gelegd, kon geen verschil merken. Als je de saus op iets hogere temp laat "indikken", denk ik dat de dunnere wat sneller krokanter zullen worden. Dat ff in de gaten houden. Dat had ik de vorige keer.

Ik zal nu nog een fingertje in stukjes snijden voor bij de b.......... glaasje spa ( zucht) met mijn stomme kop een weddenschap aangegaan, twee maand alcoholvrij😅
 
Ziet er goed uit, beetje olijfolie bij de rub voordat ze op de q gaan is ook lekker. Dan worden ze iets krokanter.
 
Ribvingers is asociaal lekker. Hier ook al diverse malen gemaakt.
Ik geloof dat ze die dingen van de buikspek af snijden. Om zo de buikspek mooi egaal en plat te maken.
 
Ribvingers is asociaal lekker. Hier ook al diverse malen gemaakt.
Ik geloof dat ze die dingen van de buikspek af snijden. Om zo de buikspek mooi egaal en plat te maken.
Ben zelf Iberico fan, niet te vaak maar als we jet dan weer eten zeer smakelijk!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ziet er zeer smakelijk uit. Mooi uitzicht trouwens vanuit je bbq stek. Lekker de ruimte.
 
Dit hoort bij iedereen in het standaard repertoire.
 
Terug
Bovenaan Onderaan