Beef en Steak

Filetkotelet met gevulde puntpaprika

Grimlord

Gemarineerd
Vandaag stonden er filetkoteletten op het menu. Hierbij maakte ik puntpaprika gevuld met een mix van gefruite ui,knoflook, bruine linzen, tomatenblokjes uit blik en gekruid met wat zwarte peper en Italiaanse kruiden.
Na het vullen van de paprika's deze bedekt met een laagje cottage cheese.
660776a9a0e574b12358a1eb56327fd1.jpg

Voor mijn vrouw een filetkotelet met peper&zout, voor mezelf een rub met oa gerookt paprikapoeder en chili lokken
34a146b85b6ab2dfe087875027489360.jpg

Na enkele minuten op de Q het vlees gedraaid en bij een kerntemperatuur van 60⁰ werd het tijd om te eten.
6fca5da8717fc87012de798d6482d3f9.jpg

9e1df8ffcb41d97043e0e4f66cb96220.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

lekker maaltje hoor
maar is een kerntemperatuur van 60 gr niet een beetje laag voor varkensvlees?
het zou net kunnen, maar ik zou zelf een graadje of 10 hoger gaan.
kwestie van smaak natuurlijk

lekker maaltje hoor
Wilde het vlees nog een beetje rosé en lekker sappig hebben.
Dit stukje vlees was perfect op 60°

Hey mooie tip die paprika's, hoe waren die? Ziet er lekker uit hoor!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

lekker maaltje hoor
Ziet er goed uit. Zelfgemaakte zigeunersaus smaakt ook erg goed bij zo'n stukje varken

@Ridevi71 Magere varkensdelen moeten bij mij rose. Rib en haaskarbo (met vetrand!) gril ik tot ongeveer 56-58 graden, die worden snel gortdroog. Varkenshaas en beenham gaan echt niet verder dan 59 graden kern

Ziet er goed uit, paprika’s goed gevuld

Hey mooie tip die paprika's, hoe waren die? Ziet er lekker uit hoor!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Paprika's waren heel lekker.
Heb nog een tip, ze zijn ook heel lekker met nog wat chipotlesaus bij.

Mooi gerecht! Ik hou van gevulde puntpaprika :love:

@Ridevi71 Magere varkensdelen moeten bij mij rose. Rib en haaskarbo (met vetrand!) gril ik tot ongeveer 56-58 graden, die worden snel gortdroog. Varkenshaas en beenham gaan echt niet verder dan 59 graden kern
Ok. Heb zelf nooit zo laag gezeten qua temperatuur. Ook niet bij ham.
Zit je dan niet tegen het rauwe aan?

Die paprika’s zien er lekker uit. Die ga ik onthouden. Lekker spul voor de warme dagen. Die ga ik eens lekker na maken

Ok. Heb zelf nooit zo laag gezeten qua temperatuur. Ook niet bij ham.
Zit je dan niet tegen het rauwe aan?
Nee hoor Rick mooi rose, een beenhammetje bijvoorbeeld gaart altijd nog iets door en zal op of iets boven de 60 graden uitkomen.
de BBQ temp heeft natuurlijk ook grote invloed, low en slow zal het vlees echt niet ver doorschieten.
10 jaar geleden zei Gertjan Kiers (Demoslager) dat hij dit soort varkens delen het liefst op 56 graden heeft.
Nou vind ik 56 graden wel iets te laag als eindtemperatuur. maar High & Fast (180-200 graden C.) gaart alles 3-4 graden door.

Nee hoor Rick mooi rose, een beenhammetje bijvoorbeeld gaart altijd nog iets door en zal op of iets boven de 60 graden uitkomen.
de BBQ temp heeft natuurlijk ook grote invloed, low en slow zal het vlees echt niet ver doorschieten.
10 jaar geleden zei Gertjan Kiers (Demoslager) dat hij dit soort varkens delen het liefst op 56 graden heeft.
Nou vind ik 56 graden wel iets te laag als eindtemperatuur. maar High & Fast (180-200 graden C.) gaart alles 3-4 graden door.
thnx
zal bij mijn volgende ham eens wat lager proberen.

Terug
Bovenaan Onderaan