BasBQ
Beef en Steak

Fiasco - pizzadeeg invriezen. Tips?

kamphuisbert

Kooltjesharker
Berichten
129
Vanavond geprobeerd twee pizza's te bakken met een zelf gemaakt deegje die ik enkele weken geleden ingevroren heb. De vorige keer was het resultaat perfect. Vandaag daarentegen.. 1 groot drama.

Het deeg was te plakkerig en te elastisch met als gevolg dat het niet goed uit te duwen/rollen was (het deeg krimpt dan telkens weer) en dat het stuk plat deeg wat als pizza door moest gaan niet van de pizzaschep af te schuiven was.

Hebben jullie deze ervaring ook met ingevroren pizzadeeg en/of tips hoe deze problemen te voorkomen zijn? Of is pizzadeeg invriezen sowieso niet zo'n goed idee?

P.s. is dit de juiste plek op t forum voor hulpvragen?
 
Heb afgelopen donderdag ook 1 bol ingevroren ben benieuwd dus........
Mogelijk heb je wat aan deze link?

Te elastisch kan een te lage temperatuur van het deeg betekenen

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor het delen. Dat artikel heb ik ook gelezen inderdaad. Te koud deeg vermoed ik niet, het heeft bijna 8 uur de tijd gehad om op kamertemperatuur te komen.

Misschien toch teveel gekneed. Maar dan is het wel gek dat de bollen van dezelfde batch die niet ingevroren zijn wel goed te bewerken waren.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen!
 
Die ga ik zeker doorgeven
Deeg is best kritisch. Ander merk bloem en het voelt al weer anders.
Ik hou je op de hoogte

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ik heb ook vaker deeg in gevroren.
Misschien een verschil wanneer je hem ingevroren hebt?
Ik heb destijds het deeg gemaakt, laten rijzen, verdeeld, laten rijzen, pizza's gemaakt, gegeten..
En daarna de overgebleven bol ingepakt in plastic folie en ingevroren. Heeft echt lang in de vriezer gelegen maar op tijd uit gehaald en ging hartstikke goed.

PS.
Volgende keer even in een andere regio posten. dit is niet echt een high en fast topic.
 
Ik heb destijds het deeg gemaakt, laten rijzen, verdeeld, laten rijzen, pizza's gemaakt, gegeten..
En daarna de overgebleven bol ingepakt in plastic folie en ingevroren. Heeft echt lang in de vriezer gelegen maar op tijd uit gehaald en ging hartstikke goed.
Thanks voor het meedenken. Op dezelfde wijze ingevroren als jij beschrijft. De volgende keer ga ik het sowieso nog eens proberen, kan ook zijn dat gisteren een incident was.

Volgende keer even in een andere regio posten. dit is niet echt een high en fast topic.
Dat vermoeden had ik al;) wat zou de juiste plek zijn voor dergelijke vragen?
 
Verplaatst naar de rookkamer;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan