BasBQ
Beef en Steak

FF voorstellen

Smokey_Marc

Tondelzoeker
Berichten
3
Goede avond allemaal,

Ik ben Marc, 48 jaar en ik woon in Brabant (Eindhoven). Ik ben al heel wat jaartjes BBQ fan en dus hoog tijd om ook lid te worden van het BBQ genootschap.

Sinds ongeveer 2008 ben ik serieus besmet met het BBQ virus. Ooit begonnen met een goedkope offset smoker van "Van Cranenbroek" (na 2 jaar helemaal doorgeroest) en een eenvoudige Weber Kettle bbq. Na de eerste experimenten, waarbij zelfs een poging om een Brisket te bereiden tot de ontdekking gekomen dat een upgrade noodzakelijk was, tenminste als je BBQ echt serieus wilt nemen.

Vervolgens geïnvesteerd in een Weber Master Touch GBS die me meer mogelijkheden bood. Op dat moment ook meer verdiept in brandstoffen, temperatuur controle en al die andere zaken die voor niet BBQ fanaten volstrekt onbegrijpelijk zijn :) . Uiteindelijk een meubel gebouwd voor deze Weber en geïnvesteerd in allerlei accessoires zoals een gietijzeren seargrate, dutch oven, Thermopen, BBQ thermometer, kookboeken, vaak geïnspireerd door de filmpjes van de voor ons allen bekende Noskos.

Naast de Weber Master Touch later geïnvesteerd in een WSM 57cm om ook beter uitgerust te zijn voor low en slow bereidingen.

Sinds 2022 hoort ook een Cold Smoke Generator tot mijn arsenaal al is het gebruik daarvan tot nu toe beperkt tot het roken van zalm en kaas.

Momenteel ben ik aan het oriënteren voor de aanschaf van een kamado. Een logische vervolgstap op alle ervaring die ik in de afgelopen jaren heb opgedaan. En daarna? Wie weet misschien nog wel ooit deelname aan een wedstrijd.

Naast BBQ fan ben ik ook groot fan van speciaal bieren. Iets wat natuurlijk goed samengaat met BBQ'n. Mijn voorkeur gaat uit naar IPA bieren, waarbij de zwaardere soorten vaak mijn voorkeur hebben.

Het forum hoop ik te gebruiken voor verdere inspiratie en wellicht advies m.b.t. de aanschaf van een Kamado. En wie weet kan ik sommige van jullie te zijner tijd ook weer verder helpen.
 
Welkom Marc!
 
Welkom Marc!
 
Welkom Marc,
 
Terug
Bovenaan Onderaan