BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

 
 

grevel63

Kooltjesharker
Berichten
159
Hallo,

Ik ben Ron en ik ben een foodie. Voor wat betreft de bbq ben ik al een aantal jaren het stadium van de gamarineerde speklap voorbij. Ik ben me nu echter aan het verdiepen in de meer edele technieken van het bbq-en. Ik lees veel op Amerikaanse sites en heb inmiddels diverse boeken over het onderwerp aangeschaft. Pas voor het eerst indirect kippenpoten gerookt op m'n ketel bbq (Is een deens ding).
Ben zover dat ik dit voorjaar een kamado ga kopen. Ik twijfel tussen BGE of een Kamado Joe, maar ik denk dat het de laatste gaat worden. Ze zijn op punten beter dan de BGE, worden completer geleverd en zijn zelf iets goedkoper.
Ik hoop op dit forum veel info op te doen over de verschillende technieken en materialen.

Ron
 
Welkom bij ons! En keramisch Q-en is tha bomb!
Hier staat sinds de kerst een BGE achter het huis!
 
Welkom Ron
 
Hoi Ron, welkom bij het BBQ Genootschap
 
Welkom
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
Ik wil toch even weten op welke punten de Kamado Joe beter is dan het ei.
 
hoi Ron,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom hier Ron!
 
grevel63 zei:
Het schijnt dat hij heel goed regelbaar is, zelfs nog beter dan de BGE. Verder is de pakking tussen de onderkant en de dome beter.

Dat regelbaar zijn lijkt me heel erg sterk, een BGE is super makkelijk te regelen en doet niet onder voor het regelen met een KJ.
Wat het vilt betreft, alle nieuwe eitjes worden met High Heat nomex afgeleverd, dat kan tegen net zoveel hitte als elk ander high heat vilt. Daarbij als je niet constant pizza's bakt dan gaat je vilt heel lang mee, jaren en op beiden zul je het toch eens in de zoveel tijd moeten vervangen.

 
Hallo Ron,

Welkom bij de club.
Ik ben zelf tot volle tevredenheid in het bezit van een Kamado Joe Classic. Na alle internationale reviews en testen gelezen te hebben heb ik weloverwogen de keuze gemaakt voor de Kamado Joe en tot nog toe zonder spijt. Kwalitatief materiaal en zeer goed afgewerkt en met levenslange garantie op het keramiek. Met alle accessoires die standaard meegeleverd worden is het ook prijs technisch zeer concurerend. BGE is het ijkpunt in de markt maar ik denk dat KJ daar niet voor onder doet.

Groeten,
Ruud
 
Ik zeg ook niet dat een KJ onder doet voor een ei, maar beter zijn trek ik dan weer in twijfel. Alle merken in het topsegment zijn aan elkaar gewaagd en als ik dan hoor dat de ene beter is dan de andere ben ik altijd benieuwd naar de argumenten.
 
Hallo Noskos,

Ik denk ook niet dat je echt kan spreken van slechter en beter. Er is wel heel veel geschreven over dit onderwerp. En een paar keer kwam ik de regelbaarheid tegen, maar inderdaad wordt dat elders weer niet genoemd.
Ik denk dat het ook een soort gevoel is, net als bij auto's. Ik kom voorzichtig tot de conclusie dat de kwaliteit en duurzaamheid van de BGE en de KJ  elkaar niet veel ontlopen. Wat voor mij mogelijk de doorslag gaat geven is het feit dat de KJ completer wordt geleverd en daarmee iets voordeliger is.

Hier nog een link (een van de vele) met een m.i. wel uitgebreide vergelijking.

Leuk trouwens die reacties van jullie daar heb je wat aan als aspirant kamado griller  :)


Groeten,
Ronny 
 
Ook welkom! Ik ben hier ook net nieuw hier.

Als je keramisch wil gaan, kijk dan eens hier: http://www.hgb-trading.nl/kamado

Heb hem inmiddels zelf aangeschaft en afgelopen weekeinde in gebruik genomen. Tot grote tevredenheid en foor een fractie van de prijs van de BGE etc. Ook accessoires zijn heel redelijk geprijsd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan