Beef en Steak

Even voorstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ze_brutus
  • Startdatum Startdatum
Z

ze_brutus

Gast
Hallo iedereen!

Mijn naam is Gerben Robijn, 33 jaar en woonachtig in het 'mooie' Gerkesklooster (Friesland). Al jaren ben ik aan het bbq'en op een 5 pits gas bbq van brixton. Een paar jaar geleden heb ik in de states de meest heerlijke gerookte brisket ooit gegeten en sindsdien heb ik de droom gehad om zelf te gaan roken. Een paar weken geleden heb ik me hier iets beter in verdiept en ik kwam de UDS tegen. De koe gelijk maar bij de horens gepakt en een drum bestelt plus onderdelen. Hij is bijna klaar en dit weekend hoop ik mijn eerste gerookte kippetje te maken. Ik vind het fantastisch dat ik al zoveel goede dingen kan vinden hier op het forum. Heeft mij snel over de streep getrokken om ook zelf te gaan beginnen.

Nog een vraagje. Zijn er meer mensen in de omgeving friesland/groningen die een goed adresje hebben voor verschillende typen rookhout? Ik heb nu eerst een weber hickory chips zakje gekocht.

Welkom op het forum!!

Ben benieuwd naar de UDS, wellicht een paar fotootjes van? Verder kun je rookhout eventueel ook online bestellen bij bijv. vuurenrook.nl

Gerben, welkom bij de club.

Rookhout kan je goed op het internet bestellen. Er werd hier laatst ook appel en perenhout aangeboden.

Dank voor de tips!

Dit is een foto van een paar dagen geleden. Ik zal morgen weer even een recente maken.

10577057_816246445064099_1543807909269006206_n.jpg

Hoi Gerben, welkom bij het BBQ Genootschap
Veel plezier met je kippetje dit weekend!

Van harte welkom bij het Genootschap!

Terug
Bovenaan Onderaan