BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

 
 
 

Derooie

Stoker
Berichten
262
Hoi mijn naam is Patrick. Derooie is mijn nickname die ik ooit eens op school kreeg. Waarom precies geen idee, maar zal met mijn rode haar te maken hebben, of wat er nog van over is.

Ik houd van lekker eten en steeds meer van zelf goed koken. BBQ was ik altijd al gek op. Tot een jaar of twee geleden vooral veel vlees erop, lekker heet en gaan.

Sinds twee jaar woon ik in Ypenburg en vanaf dat moment had ik een echte BBQ, een Weber 47cm. Ook begon toen het bereiden van het betere vlees. soms ook vis en groente maar vooral vlees.

Belangrijkste hierbij is de kwaliteit van het vlees. Sinds een paar maanden een super slager in de buurt ontdekt. Een slager en zoon die met passie hun vlees verkopen en graag alles vertellen over herkomst en bereidingswijze. Daarvoor ging ik af een toe eens naar Oenen. Daar zit een hele goede slager waar de familie mij op wees. Echter is dit een behoorlijke afstand en ben dus erg blij met mijn nieuwe slager op 10 min van mijn huis.

Het koken werd steeds serieuzer en ook het BBQ'en.

Drie week terug heb ik een Big Green Egg mogen huren en twee weken mee mogen spelen. Dit is zo goed bevallen dat ik nu mijn eigen BGE heb staan. En ben er zeer trots op.

Ik heb nu al twee keer pulled pork gemaakt, heerlijke steaks, pizza en nog wat dingen. Ik moet nog veel dingen uitproberen, experimenteren met rubs, sauzen, wel of niet injecteren etc. En andere stukken vlees proberen die een lange bereidingstijd nodig vereisen op lage temperatuur.

Heb al veel informatie gehaald van het forum en vind het geweldig zo veel informatie op 1 plek te vinden.

Tips voor stukken te bereiden vlees, wat moet ik echt eens op mijn BGE maken (of vragen waar ik mogelijk kan helpen) zijn altijd welkom.
 
welkom Patrick!
 
Hoi Patrick,

Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Hoi Patrick,

welkom bij dit edele genootschap
 
Ha Patrick, welkom hier, en veel plezier!
 
Hi Patrick! Welkom en veel plezier hier!!!
 
Van harte welkom patrick :D
 
Enjoy !!!! Je kan het in ieder geval je bbq niet de schuld geven,lol
 
Hallo Patrick ,welkom hier
 
welkom Patrick :p
 
Een warm welkom Patrick!
 
Terug
Bovenaan Onderaan