Beef en Steak

Even voorstellen

Ries25

Tondelzoeker
Hoi allemaal,

Ik ben Ries. Al een paar jaar van plan om een BBQ op kolen aan te schaffen. Ik heb nog wel wat vragen vandaar dat ik maar eens een account aangemaakt heb.

Ik kom van een simpele gas BBQ af maar iedere zomer besluit ik dan dat er dan toch een 'echte' BBQ moet komen. Totdat het weer winter wordt en ik denk dan volgend jaar maar weer :)

Op dit forum al veel informatie opgedaan en voor mezelf bepaald dat het een kamado moest worden. Ik ben zelf vrij handig en wil daar dan een mooie buitenkeuken voor maken. Echter weer niet in de overkapping ivm de rook. Nu dus een kleine overkapping met klep gemaakt waar de buitenkeuken geplaatst kan worden. Voordeel is dat ik daardoor het spul door het hele jaar kan gebruiken.

Verder veel vergelijken, kijken en reviews lezen over de verschillende merken kamado's. Uiteindelijk besloten dat het een Bastard moest worden. Sowieso een maatje L.
Toen mezelf de vraag gesteld of de Urban uitvoering mij 100 euro meer waard was :unsure: Eigenlijk niet dus op naar de shop ( die een mooie aanbieding hadden met een starterspakket, handschoenen, one minut lighter en een gietijzeren grillplaat ) Bleek dat de classic een langere levertijd had....dus toen een mooie deal kunnen maken voor de Urban :)

Maandag komt dus de Bastard Urban Solo maat L. Ik kan niet wachten om ermee aan de slag t gaan, het 'Hokje' is al klaar en zo gauw ik de Bastard heb kan ik verder met het onderstel. Misschien dat ik nog wel foto's plaats als de hele setting gereed is.

Voor nu dus nog even een paar dagen afwachten en wat meelezen hier.

Ries, welkom op het Genootschap en veel plezier met je nieuwe barbecue.

Welkom op het genootschap! Mooie bbq gekozen en ga je geen spijt van krijgen

Welkom en veel plezier hier! Potdikke dat zijn mooie vooruitzichten voor komende week. Genieten man!

Welkom Ries, en veel plezier met je Bastard!!

Welkom Ries!

Mooie bbq!
Ben benieuwd naar je zelf gemaakte creatie 😁.

Bedankt voor het warme welkom :) Als ik alles gereed heb zal ik eens een plaatje posten.
Heb nog wat vraagjes maar die stel ik wel in het juiste topic.

Goedemorgen,
Ben heel benieuwd naar jouw buitenkeuken met klep, zelf ook nog aan het inventariseren hoe en wat :)

Hoi Ries,
welkom bij het Genootschap

Het "hokje" waar de bbq-keuken in komt te staan is inmiddels klaar. Van het weekend eens kijken of ik de keuken afgebouwd krijg.
Ik wilde al wel vast de Bastard een keer proberen, deze moet voor het eerst langzaam opgestookt worden tot een 200 graden. Iemand een tip voor een redelijk simpel recept waarmee ik dan zou kunnen beginnen?

Beercan Chicken? Dat was mijn "maiden run".
  • Kost je financieel de kop niet.
  • Vergevingsgezind.
  • Heet maar niet te heet.
  • Lekker oefenen met stabiel houden.
  • Het resultaat is ook niet te versmaden.

• Leuk
Waarderingen: tdp
Welkom Ries.
Eerste keer zou ik er zelf niet direct vlees insteken.
Nieuwe dingen durven soms wat rare geuren afgeven.
Na een half uurtje op 200 graden zou ik het wel aandurven er een kip in te steken.

Welkom Ries.
Eerste keer zou ik er zelf niet direct vlees insteken.
Nieuwe dingen durven soms wat rare geuren afgeven.
Na een half uurtje op 200 graden zou ik het wel aandurven er een kip in te steken.
Wat @Ghost zegt.
Eerst even "schoon branden" en daarna je kippetje.

Sowieso de instructies volgen van de verkoper m.b.t. eerste keren gebruik.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan