BasBQ
Beef en Steak

even voorstellen

 
 
 

maroc

Gemarineerd
Berichten
1.546
Dag Mede bbq liefhebbers,

Mijn naam is Maroc (nee geen Marokkaan maar een anagram van Marco) en wil nu eens eindelijk beginnen met serieus bbq-en.
Ik wilde eigenlijk vorig jaar al beginnen en struin al geruime tijd op jullie site rond waar ik terecht ben gekomen via het blog van Noskos.

ondanks dat ik kok ben, ben ik op het gebied van de bbq nog een groentje :-[ en ik zal dan ook veel aanwezig zijn  hier op het forum om e.e.a van jullie te leren.

zoals gezegd wil ik nu eindelijk tot aanschaf over gaan van een serieuze bbq en dat zal dan dit weekend moeten gaan gebeuren.
ik wil hier dan ook graag meteen een vraag over stellen ondanks dat het hier niet helemaal on-topic is.

ik twijfel of ik een 47 of 57 cm weber moet nemen. ik zie dat jullie allemaal al beschikken over een WSM maar ik zal slechts  een premium touch aanschaffen ik wil deze bbq ook gaan gebruiken voor slow and low maar is dat ?berhaupt mogelijk op een dergelijke bbq.

de 57 cm heeft mijn voorkeur ivm het gbs systeem en deze kan ik dan ook als master Touch zaterdag aanschaffen met een korting van 20 procent.

ik hoor graag wat jullie er van vinden om dan al brain-stormend tot een beslissing te komen.

hopelijk tot nader contact en de hartelijke groeten,

Maroc
 
Hoi Marco,

Van harte welkom bij het Genootschap!

Ik zou zelf voor de 57cm gaan, je hebt meer ruimte, minder last van stralingswarmte bij indirect barbecue?n en er zijn meer accessoires te koop voor die maat BBQ.
Ik heb ooit een stukje geschreven dat je misschien kan helpen bij de keuze: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1142.0
 
Ha Marco, welkom hier!
 
hoi Marco,
welkom bij dit edele genootschap.
Ik zou ook voor de 57 cm gaan. succes met je keuze
 
Hoi Marco, welkom hier
 
noskos zei:
Hoi Marco,

Van harte welkom bij het Genootschap!

Ik zou zelf voor de 57cm gaan, je hebt meer ruimte, minder last van stralingswarmte bij indirect barbecue?n en er zijn meer accessoires te koop voor die maat BBQ.
Ik heb ooit een stukje geschreven dat je misschien kan helpen bij de keuze: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1142.0

hey noskos,

mooi en duidelijk verhaal. ik denk dat ik, zoals ik eigenlijk al wilde, inderdaad voor de 57 cm ga
Bedankt voor de moeite
 
Hi Marco,

Welkom en veel plezier hier!!!!
 
Welkom Marco en ik kijk uit naar de recepten en ervaring die je als kok ongetwijfeld met je mee brengt.
Het wordt al meerdere keren hier gezegd, maar de 57cm is idd de beste keus. De meeste accesoires voor te krijgen en prima voor low & slow (zelf ook hier met de 57cm mee begonnen)
 
welkom marco!
 
Terug
Bovenaan Onderaan