Beef en Steak

Even voorstellen

Fresh

Tondelzoeker
Ik ben Martijn (45 jaar) en ben al enige tijd meelezend lid maar bij deze stel ik me ook even voor:
Ooit in mijn studententijd heb ik ‘geïnvesteerd’ in een Weber ketel. Dat was toen best veel geld voor een bbq maar het is inmiddels zo’n 20 jaar geleden en hij doet het nog steeds prima! In het begin gebruikte ik ‘m vooral voor het kant en klare vlees van de supermarkt, hot&fast. In de loop der jaren ben ik meer ‘from scratch’ gaan maken (hamburgers, saté) of een mooi stuk vlees gaan halen bij de slager. En steeds vaker low&slow of coldsmoke.
Eerder dit jaar heb ik via AH een Grill Guru Large aangeschaft. Ik heb er al een en ander op bereid (PP, spareribs, longhaas) maar moet bekennen dat het soms nog best een beetje wennen is. Ik zal proberen om komende sessie helemaal vast te leggen. Al vaak aan gestart maar meestal vergeet ik een foto te maken van het eindresultaat 😁

Martijn welkom op het Genootschap.
Foto’s vinden we hier heel fijn, ze zeggen vaak meer dan duizend woorden en helpen om betere antwoorden te geven op eventuele vragen.

Welkom Martijn!

Dank voor de welkomstberichten.
Hierbij als (stel-je-)voorproefje alvast enkele foto’s van een van mijn niet volledig vastgelegde sessies.
Een Heyde Hoeve procureur van B.B.Quality in tweeën gesneden voor twee verschillende rubs; één met de noskos the pulled pork voor klassiek broodje PP met coleslaw en één met een zelf samengestelde Mexicaanse kruiden rub voor PP op gordita’s met dungesneden ijsbergsla, salsa, koriander en ingelegde rode ui. De rubs aangebracht met de kruidenshaker van Nutella 😋
Volgende keer met het eindresultaat erbij, in het juiste topic!

F8662C1D-A69B-4A5A-8FBB-B2D2C7A33AAA.jpeg

854BB6CB-B205-421E-8B1A-97B009E2E998.jpeg

1252CA41-F7C7-4150-9B69-8C5EF3F19B24.jpeg

Welkom bij het genootschap

Het was toen een uitgave maar de investering zekers waargemaakt

Terug
Bovenaan Onderaan