Beef en Steak

Even voorstellen!

nutrecht

Tondelzoeker
Hoi! Ik ben Niels, 41, en woon in de buurt van Utrecht met mijn vriendin en 2 dochters. Ik 'lurk' dit forum al jaren voor info, tips en inspiratie en dacht dat het wel eens een goed moment was om een account te maken me voor te stellen.

Ik ben gek op 'low and slow' koken en dat deed ik voorheen vooral door vals te spelen met een sous vide stick en daarna het 'af te maken' op mijn Weber kogel. Ik was eigenlijk al langer geinteresseerd in Kamado's en na een Kamado workshop vorig jaar is dat nog eens aangewakkerd naar een "ik willem!". Onlangs dus de knoop doorgehakt en een Bastard Urban Large aangeschaft, en deze heb ik nu een week in gebruik.

Tot nu toe een warmgerookte zalm (heerlijk) en beef ribs (fantastisch) gemaakt. Nu liggen er 2 grote spareribs op te garen. Resultaten van de vorige cooks:

IMG_0338.jpg

IMG_0360 (1).jpg

Ik zal later nog een stukje schrijven over m'n sparerib ervaring (en al m'n stuggles met m'n nieuwe Flameboss controller). :)

Welkom Niels.
Een controller is fijn speelgoed, maar het vereist een aantal cooks om het in de vingers te hebben.
De zalm en beefribs zien er alvast lekker uit.

Welkom bij het genootschap

Na het lurken nu posten 👍🏻

Terug
Bovenaan Onderaan