BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

BJBrink

Tondelzoeker
Berichten
8
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Bart en ik ben woonachtig in Utrecht. Na lange tijd te hebben gewoond in een bovenwoning met balkon (en balkon BBQ) woon ik met mijn vriendin nu in een huisje met tuin. En ja, je kunt het al raden. Daar moet natuurlijk een barbecue in!

Een maatje van mij heeft een (witte) Bastard Compact. Mooi ding, en hij maakt er mooie gerechten op. Omdat ik door hem ben geïnspireerd liep ik al langere tijd met het idee om een Kamado te kopen. Maar ik had dus geen plek. Mijn nieuwe woning heeft nog aardig wat aandacht en liefde nodig. Maar door de lockdown hebben we bijvoorbeeld nog geen nieuwe keuken kunnen bestellen. De afspraak werd steeds maar weer uitgesteld maar in de tussentijd heeft onze 'tijdelijke' oven het opgegeven om nog snel en goed op te warmen. Dus dit heeft er voor gezorgd dat de keuze snel was gemaakt.

Ik heb die zelfde week nog een kamado gekocht, waarom? Je kunt hem ook als oven gebruiken en ik houd van de geur en smaak van BBQ.
De kamado verplicht ons dus om nu al meteen volle bak te barbecuen.

Omdat mijn maatje een Bastard heeft ben ik zelf ook op zoek gegaan naar een geschikt model. Is zo'n compact ook wat voor mij? Met een extra onderstel zet je hem makkelijk op een geschikte werkhoogte. Of toch een medium of large? Een large is wel weer erg groot voor onze tuin. Je raad het al: Ik heb de medium gekozen.
Een Bastard Medium Urban compleet 2021.
(tekst gaat verder onder de foto)

The_Bastard_foto_005.JPG

Let niet op de rommel i.v.m. de verbouwing.

Hij kwam keurig binnen op een pallet en was netjes verpakt. Het enige wat ik vervelend vond was de zeer beknopte handleiding voor de montage.
Het is uiteraard gelukt. Maar voor deze prijsklasse kan dit ECHT wel beter.
En, wat moet ik met de zwarte spanband? Geen idee...
Omdat ik mezelf al had ingelezen in de verschillende merken ben ik wel de Precision Top gaan behandelen. Hij is nu 3 keer in de oven geweest. (Ja die oven die dus heeeeeel langzaam opwarmt.) En toen was ik er wel klaar mee. Die frituur geur in huis is niet mijn ding.

Inmiddels heb ik de Bastard al opgestookt naar 200 graden voor langere tijd. Hebben we al pizza gemaakt en ook een Ottolenghi gerecht in een gietijzeren pan.
Is dat vloeken in de kerk, Ottolenghi? Vanavond staat er Portobello en gepofte zoete aardappel op het menu.

Oh ja, waarom heb ik me aangemeld op dit forum?
Ik wil gewoon heel graag meer kennis opdoen over het bereiden van gerechten op de Kamado.
Het eerste kookboek van Julius Jaspers is al in huis. Maar de technieken zal ik echt nog mee moeten oefenen.

Groeten,
Bart
 
Welkom Bart


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
welkom hier
ottolenghi is zeker niet vloeken in de kerk. Aan hem is hier zelfs ooit een fotowedstrijd gekoppeld.

inspiratie, tips en tricks genoeg hier. Lees op je gemak maar eens het forum door. Je zult verstelt staan van de kennis die er is.
Een makkelijke en leuke manier om kennis op te doen is het bekijken van de YT filmpjes van Noskos en het bezoeken van zijn website. Hij heeft ook een goed en handig boek geschreven. Volgens mij is een meerderheid hier op het forum via Noskos of door Noskos aan het bbq-en gegaan.
succes en veel plezier
 
Welkom bij het genootschap

Je heb de Q toch wel naar buiten gereden toch? 😉
 
Welkom hier.

Wij hebben in fe lockdown toch -gewoon- een keuken kunnen bestellen en afgeleverd gekregen. Die.staat ondertussen. Maar een goed excuus om een kamado te kunnen kkpen is nooit verkeerd. ;-)



Trotse eigenaar van een prachtige Grill Bill
 
Welkom op het forum.
Een bron van inspiratie en advies.
 
Welkom hier.

Wij hebben in fe lockdown toch -gewoon- een keuken kunnen bestellen en afgeleverd gekregen. Die.staat ondertussen. Maar een goed excuus om een kamado te kunnen kkpen is nooit verkeerd. ;-)



Trotse eigenaar van een prachtige Grill Bill

Ik heb afgelopen vrijdag eindelijk 'gewoon' een afspraak gehad. Maar de levering duurt nog wel even hoor.
Uiteindelijk vond ik het ook gewoon een goed excuus om een Kamado te kopen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan