BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

 

BrittijnBastard

Tondelzoeker
Berichten
24
Hallo mede-bbq-junkies,

Mijn naam is Hans. Ik ben 43. Ik woon met mijn vriendin en onze 5 kinderen en hond in Noord-Brabant. Ik heb sinds 2017 een Bastard L en ik heb daar nog nooit 1 seconde spijt van gehad. Om heel eerlijk te zijn bbq-de ik wel voorheen, maar dan op een gamma-bbq een worstje of kipspies.

De ontmaagding van mijn Bastard was meteen een Tomahawk. Dat was reuze spannend, omdat alles nieuw voor me was. Ik had alleen wat "proefgestookt" om te leren hoe je de temperatuur controleert. De Tomahawk was zo goed gelukt, dat ik hem niet meer durf te maken. Alhoewel een "caveman-style" begint te jeuken.

Ik woon op 5 minuten rijden van het BBQ Paleis van Ralph de Kok. Daar haal ik vrij veel van mijn spullen en daar krijg ik altijd 2x zo veel informatie dan ik kan onthouden. Verder volg ik Noskos op youtube; ontzettende leuke recepten en een goede uitleg. BBquality is mijn hoofdleverancier op het gebied van vlees. De boeken van Smokey Goodness zijn geweldig. Binnenkort maar eens Burgers & BBQ bites aanschaffen. Ik ben ook veel op BBQ-helden te vinden. Ook daar doe ik veel inspiratie en ideeën op.

Ik ben een liefhebber van Low & Slow. Mijn Bastard is alleen loeiheet wanneer we pizza's maken. De rest van de tijd zit ik tussen de 90 en 120 graden.

Wat heb zo allemaal gemaakt: St. Louis style ribs, picanha's, briskets, shortribs, moinkballs, buikspek, buikspek burnt ends, tomahawk, pizza's, wafels, bavette's, gevulde rosbief en naturlijk de S'mores skillet met smoked bbq salted caramal. De favoriet van mijn kinderen.

Mijn laatste aanschaf (dat was gisteren): nieuw vilt en de Bastard Charcoal Basket. Ik ben zeer benieuwd naar die laatste. Het zou een hoop tijd en werk moeten besparen. Tevens zou de luchtcirculatie / toevoer verbeteren.

Ik heb een foto bijgevoegd van mijn opstelling. Mijn Bastard nog maagdelijk wit. De tafel heb ik zelf gemaakt, niet slechts voor een "kantoorpik" al zeg ik het zelf. Er zijn alleen nog twee handgrepen en een bieropener bij gekomen.

20170514_162824.jpg


Ik ben benieuwd naar ervaringen, foto's, tips&tricks en recepten van anderen.

Groeten,

Hans
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Hoi Hans,
welkom bij het Genootschap
 
Hoi Hans,

Welkom op het BBQ Genootschap en veel plezier op dit forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan