BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen: Northguy

 
 

Northguy

Vuurmaker
Berichten
71
Dag mede BBQ-genoten,

Hierbij maar even voorstellen. Mijn naam is Patrick en ben woonachtig in het mooie Drenthe. Even kort een verhaaltje hoe ik hier op het forum verzeild ben geraakt.

Tot drie jaar geleden BBQden wij op de grillplaat van onze skottelbraai. En eigenlijk was dat ook het enige waarvoor we de skottelbraai gebruikten. De skottel zelf bleef altijd in de draagtas. Drie jaar geleden waren we op vakantie in Duitsland en daar stond een Deen iedere avond heerlijke steaks en biefstukjes te bakken op zijn WGA. Op dat moment wist ik nog niet eens dat Weber ook zo'n handig meeneem barbequetje maakte. Dat leek ons wel een mooie vervanging van onze skottelbraai. Kleiner, handzamer en lichter.

Eenmaal thuis aangekomen, heb ik besloten om een WGA aan te willen schaffen en kwam toen tot de conclusie dat ze zeer schaars waren. Toendertijd al wel eens op wat fora rond gekeken en de reden ontdekt waarom de WGA toendertijd niet meer geleverd werd in europa. Uiteindelijk met wat inspanningen toch nog een WGA weten te bemachtigen  :D en daar een aantal jaren heerlijk op gegrilled.

Maar goed, het indirect bereiden van een mooi stuk vlees leek mij wel lekker, dus wilde ik wat verder. Alhoewel Phubar op dit forum laat zien hoe het ook kan op een WGA, besloot ik voor een kettle te willen gaan. Via de rentepunten van de ING kon ik redelijk voordelig een OTP57 aanschaffen, dus deze staat sinds een paar dagen in de garage.

Vorige week mijn eerste pogingen op het indirecte grill vlak gewaagd en twee lekkere gerechten klaar gemaakt. Beiden gerookt met eikenhout. Het eerste recept was Roadkill Chicken volgens het recept van Bluesmoke-bbq. Het tweede waren MOINK balls volgens het recept van Noskos (bbq-nl.com). De kip had bij nader inzien op een iets hogere temperatuur gemogen, want op het gewrichtje was hij maar net aan gaar, maar voor de rest erg lekker. De MOINK balls waren heerlijk.

Uiteindelijk me aangemeld op dit forum om toch een beetje meer te leren mbt BBQ technieken en recepten.

Met groet,

Patrick
 
Van harte welkom hier Patrick!!
 
Welkom HIER Patrick!

Enneh, Phubar is van dat andere forum.... :blush:, maar ook hier zijn WGA-kunstenaars te vinden!
 
Welkom bij ons!
En ook nog eens dichtbij  ;)
 
Welkom Patrick!
 
Welkom Patrick, veel plezier en inspiratie hier!
 
Ceriel zei:
Welkom HIER Patrick!

Enneh, Phubar is van dat andere forum.... :blush:, maar ook hier zijn WGA-kunstenaars te vinden!

=))
Dat was ook het eerste dat door mijn gedachten schoot
=))

Geen probleem hoor Patrick,
Welkom bij het BBQ Genootschap!
 
hoi Patrick,
welkom bij dit edele genootschap
 
structor zei:
Welkom Patrick, altijd goed om te zien dat er weer een Drenth bij komt ;).

Nou, echt goed. Die zijn zoooooo gezellig altijd =))

Ik geef Patrick voorlopig het voordeel van de twijfel ;) , zo ben ik dan ook wel weer.

WELKOM PATRICK!
 
Terug
Bovenaan Onderaan