Beef en Steak

Even voorstellen en een vraag

Exirion

Tondelzoeker
Na een keer lekker uitgebreid gegeten te hebben bij familie met een BGE, staat hier inmiddels ook een mooi eitje te shinen in het zonlicht:

ix6jbyyy5LM5mytUWoKSePTM.jpg

Daarbij meteen een vraag m.b.t. inbranden. Een onderwerp waar je echt de meest uiteenlopende dingen over leest. De handleiding is er nogal vaag over:

M6WfStukdZgBgsvn5Cw37m4Z.jpg

Bij veel kamado's lijkt het inbranden een groot ritueel met een heel draaiboek te zijn. Misschien moet je er ook nog iets bij zingen en dansen. Hier wordt echter niet eens iets over temperatuur gezegd. Wat is wijsheid?

Spareribs of pulled pork klaar maken, low and slow. Daarna is ie goed ingebrand.

Ik vind die opgerolde krant maar vaag. Zou hem gewoon vullen met houtskool en 1 aanmaakblokje er opleggen en aansteken.

Dank voor je reactie. Ik heb om te beginnen 15kg Black Ranch Acacia gekocht met aanmaakwokkels. De Dammers die ik zocht was op, maar dit schijnt hetzelfde spul te zijn. We gaan 'm gewoon opstoken en ik zal de temperatuur onder de 200C houden.

Misschien ook nog een veer in je hoofd en rondjes er omheen lopen 😁
Let op, brandstof is GEEN vloeistof hè

Een kippie op een blikkie kan ook natuurlijk

Welkom bij de club en veel plezier met je ei.

weleen hele vreemde wijze om je ei aan te stekken.

voor he inbranden gewoon kolenmand vullen houtskool, twee wokkels erinen aansteken.
Beneden de schuif helemaal open en boven de Margriet schijf helemaal open. Na een kwartiertje zal het goed branden en kan je de lucht schuif voor de helft dicht doen en hetzelfde boven.

nu kan je gaan spelen met de warmte. Hoe meer je hem beneden openzet hoe warmer.
boven hetzelfde principe maar dan de fijnere afstelling. Let op om hem aan te laten zal beneden en boven altijd iets open moeten staan.
ben je klaar, dan alle schuiven dicht.
Een keramische bbq nooit gelijk helemaal opendoen als hij brandt maar eerst een klein stukje, anders zou je een steekvlam kunnen krijgen.
Succes

Hoi Exirion,
welkom bij het Genootschap
Typisch een handleiding van een goedkope Kamado, een leverancier die er totaal geen kaas van heeft gegeten.

Misschien ook nog een veer in je hoofd en rondjes er omheen lopen 😁
De goden leken me goed gezind, dus ik heb het maar bewaard voor later 🤪

Let op, brandstof is GEEN vloeistof hè
Jammer, ik had de plantenspuit met benzine al klaar staan 😁

Nee, ik weet dat er niks met vloeistoffen gedaan mag worden en zeker geen brandbare. Goeie harde kolen en aanmaakwokkels stonden al klaar en het is goed gekomen. Straks de race kijken en dan gooien we er maar weer eens wat op 😎

Terug
Bovenaan Onderaan