Beef en Steak

Even voorstelen

Riestad

Gemarineerd
Mijn naam is Richard en ben sinds een jaar of 3 actief met de BBQ aan de slag.

Maak gebruik van een Landman Black Perl, en een weber 57 CM.
Volgende aanschaf zal een Primo XL worden, maar wil me er eerst van overtuigen dat het smaaktechnisch een verbetering met zich meebrengt.

Woon in midden Limburg, en zal bij de volgende gelegenheid een BBQ dag bezoeken.

Richard, welkom bij de club.

Of vlees van een keramische bbq beter smaakt dan van een andere barbecue... dat denk ik niet. Anders zou iedereen op het wedstrijdcircuit wel een keramische barbecue gebruiken.

Wel den ik dat de de mogelijkheden  met een keramische barbecue ongekend zijn. Je kan van low en slow heel vlug naar heel heet. Het bakken van brood en Pizza gaat fantastisch. En daarbij zijn ze zeer stabiel in hun temperatuur en zeer zuinig. Dat zijn de redenen dat ik ooit ga overstappen naar iets keramisch ;), maar niet vanwege de smaak.

Welkom hier Richard  :D

Hoi Richard, welkom bij het BBQ Genootschap
En qua mogelijkheden sluit ik mij bij Frits aan, voor de lang durende low&slow gerechten is een Kamado inderdaad perfect geschikt!

Frits zei:
Richard, welkom bij de club.

Of vlees van een keramische bbq beter smaakt dan van een andere barbecue... dat denk ik niet. Anders zou iedereen op het wedstrijdcircuit wel een keramische barbecue gebruiken.

Wel den ik dat de de mogelijkheden  met een keramische barbecue ongekend zijn. Je kan van low en slow heel vlug naar heel heet. Het bakken van brood en Pizza gaat fantastisch. En daarbij zijn ze zeer stabiel in hun temperatuur en zeer zuinig. Dat zijn de redenen dat ik ooit ga overstappen naar iets keramisch ;), maar niet vanwege de smaak.

Dank voor jullie reacties!

Zou de constantere temperatuur er niet voor zorgen dat het eindproduct beter smaakt denk je ?

Welkom hier Richard!
Een constante temperatuur is ook geen probleem in een smoker of bbq. een kwestie van ervaring/oefening en/of technische hulpmiddelen zoals PID-controllers en de Heatermeter

Hoi Richard
Welkom bij dit edele genootschap

Terug
Bovenaan Onderaan