BasBQ
Beef en Steak

Eten bij Pendergast

 

BigDutch

Vuurmaker
Berichten
97
Ik ben gisteren gaan eten bij bbq restaurant Pendergast in Amsterdam na het horen van de tip van Dennis in de vurige verhalen podcast.

Uiteraard gekozen voor de full spread omdat ik zoveel mogelijk wilde proeven en proberen. De drie “mains” waren pulled pork, spareribs, en de brisket. Sides waren coleslaw, Pendergast salade, en de bbq baked beans.

Op het eerste oog zag het er allemaal heel goed uit en ook de geur was heerlijk. Wat mij wel gelijk opviel was dat de smokering op de brisket echt minimaal was. Op de ribs helemaal niet gezien.

72557bfddc94f203f46f1612491616f1.jpg


Als eerste de brisket geproefd. Helaas was deze met de draad mee gesneden, dus het bestond uit lange vezels. De textuur was voor mij te mals, echt een soort stoofvlees. De bark was wel heel erg lekker qua smaak maar ook geen textuur.

Dan de ribs…leek wel of ze gekookt waren. Zeker “fall of the bone” maar ook voor mijn voorkeur weer veel te ver door, totaal geen textuur. De smaak was wel goed.

Pulled pork, same deal. Het was een berg heel fijn gemaakt vlees met een hoop saus er door heen. Smaak wederom goed maar erg gelijkend op de ribs.

ceff6c29b8c852d7eece7b425ef4402d.jpg


Nu vraag ik mij oprecht af of ik totaal verkeerde dingen verwacht bij deze gerechten. Heeft een van jullie hier ook eens gegeten? Zo ja, wat vind je er van? Ik heb zeker lekkerder gegeten dan bij Black Smoke maar ik miste wel het “wow” gevoel.

Overigens, over de bediening en gastvrijheid niets dan lof, het was erg gezellig en de staff heel vriendelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik ben er afgelopen jaar gaan eten met Dennis, Frits en Ewald en wij vonden het allemaal ontzettend smakelijk. Voor mij persoonlijk was vooral de shortrib een wow moment. Zoals ik hem daar gegeten heb heb ik hem nog nooit zelf bereid :rolleyes:

Nu verschillen smaken en kan er in een jaar tijd natuurlijk veel veranderen..
 
Ik ben er afgelopen jaar gaan eten met Dennis, Frits en Ewald en wij vonden het allemaal ontzettend smakelijk. Voor mij persoonlijk was vooral de shortrib een wow moment. Zoals ik hem daar gegeten heb heb ik hem nog nooit zelf bereid :rolleyes:

Nu verschillen smaken en kan er in een jaar tijd natuurlijk veel veranderen..

De shortrib is dus precies wat ik niet heb gegeten die ga ik nog wel een keer afhalen daar.

En inderdaad smaken verschillen en daarom ben ik ook blij om te horen wat jullie er van vonden. Brisket heb ik zelf nog nooit bereid en alleen een keer bij BS gegeten dus daar kon ik sowieso weinig over zeggen.

Thanks voor je bericht


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Op het eerste oog zag het er allemaal heel goed uit en ook de geur was heerlijk. Wat mij wel gelijk opviel was dat de smokering op de brisket echt minimaal was. Op de ribs helemaal niet gezien.
Smokering, waarom is iedereen zo gefocused op een smokering?
Een smokering is een puur fysiek fenomeen wat bij bepaalde omstandigheden kan, maar niet hoeft te ontstaan.
Overigens is een smokering heel eenvoudig zelf na te maken door het vlees eerst even een paar uur in een pekelbad met colorozozout te leggen.
Heeft dus totaal niets met smaak of met het vakmanschap van de pitmaster te maken.
Tijdens KCBS BBQ wedstrijden wordt de jury expliciet erop gewezen NIET op een smokering te jureren.

Wat Marc zegt, toen wij er waren was het erg goed, zo heb ik het tijdens wedstrijden maar enkele keren zo op mijn jury plate gekregen.
De toppers waren de short ribs en de Brisket, de Ribs waren voor mij te veel fall of the bone maar dat is ook persoonlijk.

De PP ziet er wel wat mushy uit, die zacger bij ons niet zo fluffy uit
 
Smokering, waarom is iedereen zo gefocused op een smokering?
Een smokering is een puur fysiek fenomeen wat bij bepaalde omstandigheden kan, maar niet hoeft te ontstaan.
Overigens is een smokering heel eenvoudig zelf na te maken door het vlees eerst even een paar uur in een pekelbad met colorozozout te leggen.
Heeft dus totaal niets met smaak of met het vakmanschap van de pitmaster te maken.
Tijdens KCBS BBQ wedstrijden wordt de jury expliciet erop gewezen NIET op een smokering te jureren.

Wat Marc zegt, toen wij er waren was het erg goed, zo heb ik het tijdens wedstrijden maar enkele keren zo op mijn jury plate gekregen.
De toppers waren de short ribs en de Brisket, de Ribs waren voor mij te veel fall of the bone maar dat is ook persoonlijk.

De PP ziet er wel wat mushy uit, die zacger bij ons niet zo fluffy uit

Begrijp me niet verkeerd, het eten was absoluut goed. Het was alleen niet wat ik er van had verwacht.

Wat betreft de smokering, ik was er van uit gegaan (aanname dus) dat de brisket 10-12 uur op een smoker had gelegen en daarom wel iets van een ring zou hebben. Ik miste ook de rook smaak in het vlees van de brisket, voor mij had alleen de bark veel smaak en die was erg lekker. Minpunt vond ik de textuur, net als de PP erg mushy en weinig “mouth-feel” om het zo maar te zeggen.

Ik heb helaas niet de luxe gehad om te mogen jureren op bbq wedstrijden ik vind het daarom ook heel moeilijk om iets goed/niet goed te bestempelen of om te bepalen of iets nou wel of niet zo hoort en daar probeer ik dan ook van weg te blijven. Mijn post was puur om eens te peilen wat de rest er van vindt. Als ik er achter kom dat het meerendeel zegt dat brisket zo hoort te zijn dan is het wellicht niet iets voor mijn smaak en voorkeur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat iemand het goed vindt, wil nog niet zeggen dat het goed is. Dus om nu als een mak schaap achter iemands #menings aan te sjokken….. Heel goed dat jij laat weten dat jouw ervaring anders was, Big Dutch. Op de foto’s ziet het er ook echt onaantrekkelijk uit.
 
Ik heb hier vorig jaar met mijn vriendin gegeten en vond het echt super lekker.
De brisket was echt super..de lekkerste die ik ook gegeten heb.
 
Over smaak valt niet te twisten.. Maar de PP ziet er wel beetje vaag uit.
Brisket "fout" snijden is wel apart.
Maar ik heb in de US vaker BBQ gegeten en daar waren restaurants met hele goede recensies die erg tegen vielen maar ook andere weer super goed. De ene dag is de andere niet denk ik.

Zelf heb ik thuis ook wel eens met vaste gerechten dat ze op een bepaalde dag gewoon tegenvallen en dat ik niet echt de reden weet. (BBQ maar ook ander eten)
 
Terug
Bovenaan Onderaan