BasBQ
Beef en Steak

Ervaringen met Kamadolocker

Juicy Lucy

Vuurmaker
Berichten
98
Met mijn eerste kamado op komst ben ik vast aan het kijken hoe ik boeven in mijn tuin kan ontmoedigen om hem te stelen.
Jaaaa ik weet het, pro-boeven stelen alles, maar ik zet mijn fiets ook niet zonder slot op straat omdat ze "hem toch wel kunnen stelen als ze echt willen"

Goed, ik ben op het web de stevig geprijsde "Kamadolocker" tegen gekomen die als een vlinderplug door de luchtopening van de kamado gaat. Die kost als set met een kettingslot van onbekende keur/kwaliteit 130 euro. Wat ik niet heb gevonden is ervaringen van mensen die dat ding ook echt hebben.

Een ART4 kettingslot van 3 meter lang kost 45 euro minder en als die door de luchtinlaat naar binnen gaat en door de schoorsteen weer naar buiten is niet alleen de onderste, maar ook de bovenste helft vastgeketend. Je moet alleen wel eerst de ingewanden eruit halen, maar dat is bij een kamado die buiten leeft misschien ook geen slecht idee.

Heeft iemand hier die Kamadolocker? en kan iemand mij vertellen waarom ik net niet heb uitgelegd dat dat ding eigenlijk een domme koop is?
 
Staat hij in je voortuin? Anders zie ik geen reden waarom je hem op slot zou zetten.
hoes eroverheen en hij is uit het zicht zou ik denken.
 
Staat hij in je voortuin? Anders zie ik geen reden waarom je hem op slot zou zetten.
hoes eroverheen en hij is uit het zicht zou ik denken.
Hij staat straks in de achtertuin, uit het zicht vanaf de straat. Maar ik moet er niet aan denken dat mijn peperdure speleding er 's ochtends ineens niet meer staat. Ik ga er ook een merkloze hoes overheen doen, met action logo of zo
 
Lijkt mij een heel gedoe om alles er iedere keer
er uit te halen en een ketting er door heen te halen . Grote kans dat je hem alleen maar beschadigd
 
Lijkt mij een heel gedoe om alles er iedere keer
alles er uit te halen en een ketting er door heen te halen . Grote kans dat je hem alleen maar beschadigd
Dat niet alleen, maar hoe zie je het voor je na een avondje pizza’s bakken of heet grillen? De mijne is uren naderhand nog steeds 100 graden plus.
Ik snap dat je hem wellicht vast wil zetten maar zou dat eerder proberen in de kar waar hij instaat dan er door heen.
 
Ja dat is inderdaad een dingetje. Ik zou wel dubbel liggen van krantentenartikel waar in staat dat een boevenbusje in de hens is gegaan na het stelen van een nog hete bbq.

Telkens een dikke ketting door het ding heen trekken is misschien niet zo handig
 
Als je zoals je in andere draadjes hier ziet de bbq in een stevige tafel monteert en die dan aan de muur vastzet dan hebben de misbaksels van het boevengilde ook al minder mogelijkheden natuurlijk .. en ik zou sowieso breedstralers met een bewegingsmelder er boven op zetten, licht schrikt duistere figuren ook al snel af.
Succes met beslissen wat je gaat doen, ik kan me je vrees heel goed voorstellen.
 
Je zou een ketting door de beugel van het scharnier kunnen steken.
Die kan dan blijven tijdens gebruik.
Bij mijn kamado zou dat kunnen misschien bij uw model niet.
 
Je zou een ketting door de beugel van het scharnier kunnen steken.
Die kan dan blijven tijdens gebruik.
Bij mijn kamado zou dat kunnen misschien bij uw model niet.
Zo heb ik het ook en dan aan een muurbeugel.

Gewoon om de gelegenheidsdief wat te vertragen als m'n dochter de poort naar de tuin wijd open laat staan. Anders rijd je hem wel erg makkelijk de tuin uit ;)
 
Ik ga het nog anders doen, de kamado komt vlak voor een rijtje ventilatiesleuven in de muur van mijn schuurtje te staan. Ik heb een soort kabelalarm slotje gekocht met 2,4 meter kabel waar ik hem aan vast kan leggen. Knip het kabeltje door en dat ding begint te jengelen. Die maak ik aan de binnenkant van mijn schuur vast achter de sleuven in de muur. Kabeltje komt door de ene ventilatiesleuf naar buiten, gaat door de kamado heen en dan de andere ventilatiesleuf weer in, terwijl het kastje onbereikbaar is vanaf buiten.... ja OK ik maak wel een foto als het er zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan