BasBQ
Beef en Steak

Ervaring met Bosgrill?

ThomasV

Tondelzoeker
Berichten
4
Goedenavond allen,
Ik ben mij nog aan het oriënteren op de diverse kamado's, om dan eindelijk tot aanschaf over te gaan (hik er al een tijdje tegenaan;) ).
Ik lees veel positieve reacties over de KJC1, Grizzly Grill, Basterd en nog een aantal. In mijn zoektocht kwam ik ook de kamado's van Bosgrill tegen. Hier zelf nog niet langsgeweest, waarschijnlijk van de week een kijkje nemen, maar zijn er wellicht al ervaringen met deze leverancier/kamado's?
Een voorbeeld: https://www.bosgrill.com/product/kamado-21-inch-keramische-barbecue/
Ik hoor het graag! Andere tips natuurlijk ook altijd welkom.
Groet,
Thomas
 
De barbecue is goedkoop, wordt zo te zien met platesetter geleverd. Je kan gelijk aan de gang.
Het verschil in prijs zit hem vooral in de garantie. Die is hier minder dan bij ‘grote’ merken.
Als je gaat kijken zou ik goed kijken naar het scharnier, of dat een solide is. Er staat een flink gewicht op dus het mag niet gammel zijn. Ik zou ook vragen of scharnier en dergelijke ook los te koop zijn.
Het is een gok maar voor die prijs begrijp ik het wel.
 
De barbecue is goedkoop, wordt zo te zien met platesetter geleverd. Je kan gelijk aan de gang.
Het verschil in prijs zit hem vooral in de garantie. Die is hier minder dan bij ‘grote’ merken.
Als je gaat kijken zou ik goed kijken naar het scharnier, of dat een solide is. Er staat een flink gewicht op dus het mag niet gammel zijn. Ik zou ook vragen of scharnier en dergelijke ook los te koop zijn.
Het is een gok maar voor die prijs begrijp ik het wel.
Dankje Frits! Zal zeker op die punten letten bij een bezoek.
Viel me inderdaad ook op dat de garantie slechts 2 jaar is. Toch eens naar vragen.
 
Dankje Frits! Zal zeker op die punten letten bij een bezoek.
Viel me inderdaad ook op dat de garantie slechts 2 jaar is. Toch eens naar vragen.
Bij sommige onderdelen slechts een jaar, en sommige gebreken horen er gewoon bij…
 
Ik werk nu een tijd met een merkloze L/XL Kamado en heb nog geen moment spijt. Alle accessoires is wel te krijgen, alleen moet je wat beter opletten wat past en wat niet.

Kwalitatief tot dusver geen gebreken. Solide veer, sluit netjes en trekt geen valse lucht aan. Uiteraard is het garantie plan en ander verhaal dan de ‘grote merken’. aar in gebruik (zonder problemen) durf ik te zeggen dat dit soort modellen niet onder doen in verhouding tot een BGE of KJ.

Dan is het vervolgens, denk ik, alleen de vraag of je de garantie de centen waard vindt.

Doe vooral waar je je goed bij voelt en wat bij je portemonnee past.

Succes!
 
Ik werk nu een tijd met een merkloze L/XL Kamado en heb nog geen moment spijt. Alle accessoires is wel te krijgen, alleen moet je wat beter opletten wat past en wat niet.

Kwalitatief tot dusver geen gebreken. Solide veer, sluit netjes en trekt geen valse lucht aan. Uiteraard is het garantie plan en ander verhaal dan de ‘grote merken’. aar in gebruik (zonder problemen) durf ik te zeggen dat dit soort modellen niet onder doen in verhouding tot een BGE of KJ.

Dan is het vervolgens, denk ik, alleen de vraag of je de garantie de centen waard vindt.

Doe vooral waar je je goed bij voelt en wat bij je portemonnee past.

Succes!
Goed om je ervaring te horen. Je kamado ziet er ook strak uit! Ik ga eens langs bij wat zaken en dan rustig denken wat te doen. Thanks in ieder geval ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan