Beef en Steak

ervaring CADAC Carri Chef 50 BBQ tijdens kamperen

Wikkes

Sprokkelaar
Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met de CADAC Carri Chef 50 BBQ (of de Carri Chef 2 genaamd voorheen)?

8910-40_carri_chef_2_bbq_chef_pan_5.webp

Op de website van CADAC lees ik dat je met deksel erop het als oven kan gebruiken om te stoven en evt. pizza's (ze verkopen ook pizza stenen)
Ik vroeg me af of jullie hier ervaring mee hebben.
Uiteraard heeft mijn voorkeur ook houtskool bbq(en die gaat ook vast en zeker mee) maar op veel campings is dit niet (meer) toegestaan, vandaar dat ik ook rondkijk voor een gas oplossing.
Op het oog lijkt dit een veelzijdige oplossing.

Groet,

Ik maak zelf al sinds begintijd gebruik van een Cobb. Ik heb zowel een houtskool als een gas uitvoering. Wij hebben een seizoensplaats op Texel een ook daar is houtskool uit den boze. Het voordeel van een Cobb is dat je zowel direct als indirect kunt koken. Ook zijn er veel accessoires bij te krijgen.
Het ding heeft ook wel wat nadelen maar daar valt mee te leven denk ik. Een ding wat jammer is dat de wok bijvoorbeeld niet loeiheet kan worden gestookt. Het is meer een braadpan. Ook kun je de temperatuur niet super nauwkeurig regelen. In geval van gas is dat laag midden en hoog haha. Maar je kunt er prima een kippetje op maken.
Ik heb wat jaren rustig aan gedaan maar ga komende zomer weer wat meer experimenteren met mijn Cobb.

09f195dae7698343cc0832eb585c5bc6.jpg

Geen ervaring met de grote wel met zijn kleine tegenhanger.
Alleen simpele bereidingen gedaan. broodjes afbakken is wel gelukt.
Tegenwoordig gaat de WGA mee als houtskool mag.

Laatst bewerkt:
IMG_6275.jpeg

Hier zit hij standaard in de caravan. Meestal gaat de minimax ook mee. De combinatie is zo fijn. Een Zalmpie op de plank op de minimax, en de cadac een lekker gebakken krieltje. Oid.

We hebben meerdere roosters, hier boven is de paella pan. Geweldig ding, bakt goed en gelijkmatig en enorm veel ruimte.. Buitenlucht maakt hongerig dus bij bijvoorbeeld een pasta of bami saus zit dat ding ram vol, maar alles gaat op:
IMG_3203.jpeg

Hij maakt goed en makkelijk schoon. Het nadeel van de paella pan zijn de handvaten, daardoor kan de deksel er niet echt goed terug op. (Balanceren is wel te doen hoor).
Die plaat die in jouw afbeelding staat heeft geen handvaten, dus dan kan de deksel er wel op.. De handvaten zijn daarintegen wel ideaal om alles weer naar de tafel te krijgen bijvoorbeeld.

Wij hebben verder nog de grill (bbq) plaat:
Die gebruiken we voor hamburgers en vaak tosti:
IMG_2983.jpeg

Prima, maar bij een keer Hollandse BBQ. Oftewel; wit stokbrood met knoflook-, whiskeysaus en kruidenboter met een lading vlees.. Bakken dingen snel aan en wordt het schoonmaken een chaos.

Tenslotte hebben we ook nog de 50/50 plaat. Plancha/bbq. Een deel platte plancha en de andere kant het bbq rooster. Shoarma op de plaat, pita's en falafel op 't rooster.. Feest.

IMG_3237.jpeg

Burgertje op de grill, broodje en een eitje op de plaat? Feestje. Blij mee. Schoonmaken gaat wat makkelijker dan het bbq rooster. Maar dat komt denk ik meer door wanneer ik welke gebruik..

Maar terugkomend op mijn eerste punt: samen met een houtskool bbq is die geweldig. En in z'n eentje doet hij goed z'n werk, maar het is een kook toestel en geen vervanger voor een gas bbq.
IMG_7495.jpeg

Over de cadac ansich: ik vind de kwaliteit goed. Je krijgt bij alles mooie stevige opbergtassen en hij staat stevig op 3 poten. Door de losse onderdelen en aparte lek schaal voor het vet is alles makkelijk schoon te houden. Ik kan geen vakantie zonder bedenken.. Een pannetje water koken voor pasta doen wij echter op een inductie plaatje, niet op de gaspit van de cadac.

Antwoord op een van je vragen: ik heb de Pizza steen niet.. Op een camping haal ik 'm wel bij de snackbar.. Wat dat betreft vind ik zo'n steen te fragiel en te zwaar voor 1 a 2x pizza op een vakantie.

Laat me even weten (tag me anders) als je nog specifieke vragen hebt, ik ben dol op dat ding en vertel er graag over.

Eens met SandyMan . Gebruik de skottlebraai al meer dan 15 jaar dit is mijn 2de set . Paellapan is echt een must have , in het begin was die er nog niet had toen alleen de wok met daar in een folie.
Wok gebruik ik niet meer sinds de paellapan . De bbq deel gebruik ik zelf nooit.vind het zelf niet echt lekker werken en waar ik heen ga mag kolen .
Deksel is ook een must ,bak de broodjes er op en pizza en lasagne.
Op de camping is de skottle en de bbq het enige wat ik gebruik. Kook zelf nooit in de caravan.

Zelf jarenlang gebruikt gemaakt van de safari chef, heel veel plezier mee gehad.
Nu inmiddels in geruild voor een Cadac Paella Braai. Omdat de Paella pan het enige is wat we eigenlijk gebruiken. Voor het grill werk etc. hebben we de WGA bij.

Op de camping is de skottle en de bbq het enige wat ik gebruik. Kook zelf nooit in de caravan.
Hier ook niet. In uiterst nood geval wel.
Ik vind dat onnodig veel vocht en 'vieze lucht' in de caravan.\
Wij hebben in onze voortent een kookplaatje staan van de Makro

Fijn ding, maar vaak wel even uitkijken met je vermogen op een camping.
Wat ik al probeerde te zeggen, pasta saus in de cadac: pannetje pasta koken op de inductieplaat.

• Leuk
Waarderingen: Rdj
Terug
Bovenaan Onderaan