BasBQ
Beef en Steak

Ervaring BGE half moon verhoger

Ben ik ook wel benieuwd naar stiekum.
 
Jazekers... ik vind 'm fijn!

Ik gebruik deze accessoire veel voor het zachtjes voorgaren in rook van dikke ribeyes bijvoorbeeld. Je kunt dan je gietijzeren grillrooster alvast goed laten voorverwarmen terwijl je ondertussen het vlees zachtjes gaart. Bij de juiste kern (een paar graden onder de gewenste eindtemperatuur) geef je daarna het vlees een mooie eind-sear op het gietijzer.

Ook handig is om wat tomaatjes of aardappeltjes indirecter te verhitten terwijl je de rest van het rooster direct gebruikt. Even iets warm houden zonder directe gloed is ook een fijne toepassing als je niet wil sjouwen met je conveggtor plate.

Kortom, deze zou zomaar op je Sinterklaas verlanglijstje kunnen komen!
 
Sander72 zei:
Jazekers... ik vind 'm fijn!

Ik gebruik deze accessoire veel voor het zachtjes voorgaren in rook van dikke ribeyes bijvoorbeeld. Je kunt dan je gietijzeren grillrooster alvast goed laten voorverwarmen terwijl je ondertussen het vlees zachtjes gaart. Bij de juiste kern (een paar graden onder de gewenste eindtemperatuur) geef je daarna het vlees een mooie eind-sear op het gietijzer.

Ook handig is om wat tomaatjes of aardappeltjes indirecter te verhitten terwijl je de rest van het rooster direct gebruikt. Even iets warm houden zonder directe gloed is ook een fijne toepassing als je niet wil sjouwen met je conveggtor plate.

Kortom, deze zou zomaar op je Sinterklaas verlanglijstje kunnen komen!

Ik wil het gaan gebruiken om bijvoorbeeld: indirect MOINKs en direct een garnalen spies te bereiden.
Daar is ie dus geschikt voor? Of is het niet indirect genoeg?

 
Klinkt niet logisch die combinatie. MOINKS hebben ruim een uurtje nodig bij ca. 110?C en garnaaltjes grill je hard en snel.
 
Valt mij een beetje tegen. De ronding is bijvoorbeeld een stuk kleiner dan je grilrooster.  Ik dacht eerst dat ik een small had gekocht maar hij bleek toch voor de large bedoeld. De oppervlakte stelt dus niet zoveel voor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Grasshopper zei:
Klinkt inderdaad niet logisch. Garnaaltjes op 110 schiet niet echt op natuurlijk.. *face palm*

Laat je MOINKS heel even rusten (of gooi er gauw een paar in je mik) en gooi de platesetter er tussenuit, schuifjes open,
paar minuten later kunnen die spiesjes erop hoor!
 
Geen "must have" wat mij betreft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan