BasBQ
Beef en Steak

Entrecote met pasta!

 

Patrckk

Vuurmaker
Berichten
86
Afgelopen zaterdag was het een feest in de Hanos, nu wij daar als het "gewone" volk ook heen mogen. Er was veel te veel vlees om uit te zoeken wat wel en wat niet mee te nemen, gelukkig heeft het gezonde verstand gewonnen van de wil ;) Naast de entercote ook wat Iberico ribfingers, kippendij en een bavette meegenomen.

Gister gekozen voor de entrecote, deze lagen nog buiten de vriezer. Dit te samen met pasta, boontjes en een met knoflook, citroensap en peper aangemaakte crème fraîche was toch wel weer een mooi geheel! Dit keer eens voor gekozen om het vet eraf te snijden en deze eerst wat te smelten zodat het over het vlees kon ipv in het vuur te vallen of dit bij gedragen heeft aan het eind resultaat weet ik niet maar dit tezamen met wat fleur de sel was wel zeer smakelijk.

De volgende keer zal ik de entrecote nog wel iets dunner snijden zodat het toch wat makkelijker eet maar al met al weer tevreden met het gerechtje :)

IMG_20201025_180127.jpg


IMG_20201025_183301.jpg


IMG_20201025_184329.jpg


IMG_20201025_185551.jpg


IMG_20201025_190313.jpg
 
Pasta en steaks zijn een mooie combi. Niet dat de gemiddelde Italiaan je het in dank af zal nemen... Maar wat maakt dat uit. Het is gewoon heel lekker mooi gedaan.

Ik zou de steak los serveren. Kan je zelf de grote van de stukken bepalen. En blijft je steak langer warm.
 
Steak & pasta. Why not? :D
Je brengt me op ideeen: Ik zou de steak heel laten, en dan lekker met spaghetti en truffel... mmm...

Slim om dat vetje zo te gebruiken!
 
Ziet er goed uit, door het vlees de past bijna niet meer te zien
 
Steak met pasta, nooit aan gedacht. Nu wel en nu wil ik het ook maken.
 
Mooie combinatie. Ik zou ook de steaks heel houden.
Boontjes geven mooi accent kleurtje aan de fusili
Zal zeker lekker gesmaakt hebben,

Ga dit gerecht eens toevoegen aan mijn lijstje.
 
Nice. Je heb daar gewoon een heel lekker bordje eten.
Niks mis mee. Gewoon genieten
 
Dat is inderdaad ook nog een keuze om de steak heel te serveren, hebben jullie gelijk in.

Ik heb nu de keuze gemaakt om deze aan te snijden want deze is namelijk nog samen met de pasta en de boontjes de pan in gegaan ( 1min door warmen ) om te binden samen met de aangemaakte crème fraîche, zodat het gerecht één geheel is :)

Volgende keer zeker weer eens een hele entrecote, gelukkig had ik een verpakking van 4 :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan