BasBQ
Beef en Steak

Elektrische vleesmolen na flink zoeken binnen

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.071
Aangezien mijn  Elektrische Jupiter no 8 vleesmolen er bijna de brui aan heeft gegeven en de fabrikant niet reageert, ben ik hard op zoek gegaan naar een nieuwe Elektrische vleesmolen.
Ik maal er niet alleen gehakt mee maar in 1e instantie vlees met bot en al voor onze huistijgers, het moest dus een zwaar geschut molen worden net als de Jupiter.
De Jupiter kampte vanaf het begin (5 jaar geleden) al met problemen dat bleek later door de fabrikant erkent als een fabricage fout.
na de reparatie bleef de motor van de molen nukkig is nog een keer terug geweest naar de fabriek voor reparatie.  Nu kreeg ik echter nul op mijn request.
Ook Martijn van Vuur & Rook kreeg geen gehoor bij de fabrikant, absolute radiostilte. (Thanx voor je moeite en inzet Martijn, TOP)
Gezocht naar een nieuwe molen, en ook Martijn heeft gezocht. samen kwamen we op de Duitse fabrikant Beeketal terecht.
In eerste instantie wilde ik weer een nummer 8, uiteindelijk toch besloten na advies inwinning bij Martijn voor de nr. 10/12 te gaan
Dat was ook 1 van mijn eisen het moest een Enterprise systeem molen zijn, net als de handmatige porkert en anderen passen messen en platen op alle molens die van het Enterprise systeem zijn. (een genormaliseerd systeem)

Het Monster, het enige nadeel...... hij weegt 25 kilo :-O Maar goed ik wilde zelf een zware machine  ;)

jnzFVVv.jpg


f551xSa.jpg


Ben benieuwd hoe hij maalt als ik over 3 weken weer 10 kilo ga malen.
Ik heb nog wel 3 messen en platen (3mm; 4,5mm; 8mm;14mm en 16mm gaten) over van de no.8 Enterprise Jupiter die dus op alle molens (no. 8) zoals Porkert no. 8 passen.


 
The beast has arrived. Ook handig als je Jet een keer wil laten verdwijnen
 
noskos zei:
The beast has arrived. Ook handig als je Jet een keer wil laten verdwijnen

Zoooo Dennis, jij durft...  =))
 
Zo ??n heb ik er ook! Bevalt erg goed, maar is inderdaad een klein beetje zwaar.
 
Jet blijft angstvallig stil
 
noskos zei:
The beast has arrived. Ook handig als je Jet een keer wil laten verdwijnen

Nou ja zeg :-O iemand laten verdwijnen met zo'n vleesmolen gaat wel erg lang duren ;) beter is een flinke vriezer, grote sterke boomzaag en een houtversnipperaar :-$ oh wacht dat heb ik allemaal in huis en in de schuur staan............vriezer voor mijn tijgers en de rest voor tuinonderhoud, natuurlijk niet voor mijn snurkende wederhelft :-$ =))
 
Nosmo zei:
Zo ??n heb ik er ook! Bevalt erg goed, maar is inderdaad een klein beetje zwaar.

Gebruik je de vleesmolen alleen voor jullie eigen vlees of maal je er ook BARF mee, dacht weleens gelezen te hebben dat jullie ook rauw voeren aan kat/hond?
 
Mooi spul zeg.
Kan dat erg waarderen,  kwaliteit.
Kost wel wat maar je hebt er ongelooflijk veel plezier van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan