Beef en Steak

Eerste Zoervleisj van het Seizoen. Met inspiratie

Peter64

Gerijpt
Was ff aan het wandelen en in 1 keer wordt ik door een medewandelaar geinspireerd tot het maken van een portie zoervleisj
Voor de liefhebbers staat het recept op dit forum.

IMG_7212.jpg

Hupsaké
- een nachtje marineren, uit laten lekken, alles klaar zetten.
- Q aan (was weer eens te laat). Dus de BGE op 130 C en het aanbraden op de W57.
- Alles bewerken, in de DO en dan rustig een middagdutje met een biertje.
- Frietjes en groenvoer erbij. Klaar.
😜

IMG_7211.jpg

IMG_7213.jpg
IMG_7214.jpg
IMG_7216.jpg
IMG_7217.jpg
IMG_7218.jpg
IMG_7219.jpg
IMG_7220.jpg
IMG_7221.jpg
IMG_7222.jpg
IMG_7223.jpg

Ziet er heerlijk uit. Staat bij mij ook op de to do list

Lekker man 😋. vandaag ook stoof op het menu.

Dat ziet er echt heel lekker uit. Wat is precies het verschil met stoof?

Dat staat hier al ff op de to do list. Als halve Maastrichtenaar in mijn jeugd met regelmaat gegeten bij de oma. Daarna nooit meer.
Wil het al een tijdje klaar maken, maar toen ik mijn vrouw voorlas dat het gemarineerd wordt in azijn, dan leek het een no go te zijn. Maar het gaat er toch wel eens van komen :ROFLMAO:

Het vlees laat je een ruime tijd marineren in azijn. Ze noemen het ook wel Limburgs Stoofvlees. Het is dus ook een vorm van 'stoof'.

Met 'stoof' of 'stoofvlees' zijn er 1001 variantes. Laat 100 mensen stoof maken en je krijgt 100 verschillende smaken.

Het vlees laat je een ruime tijd marineren in azijn. Ze noemen het ook wel Limburgs Stoofvlees. Het is dus ook een vorm van 'stoof'.

Met 'stoof' of 'stoofvlees' zijn er 1001 variantes. Laat 100 mensen stoof maken en je krijgt 100 verschillende smaken.
AH oké, dank voor je uitleg! Ook eens proberen. 👍

Wat blijven dat toch mooie beesten die galloway runderen, en dat in os sjoene Limburg 🥰

Un mooi en lekker streekgerecht Peter hubs ze dao gemaak 😋👌🏻

Ja, bijna goed.
1 nacht marineren in een verhouding van bruine azijn-water van 30-0 tot 50-50. Ik heb meestal 40-60. Te zuur is veel suiker toevoegen . Zonde

Wat blijven dat toch mooie beesten die galloway runderen, en dat in os sjoene Limburg 🥰

Un mooi en lekker streekgerecht Peter hubs ze dao gemaak 😋👌🏻
Ja, deze was lekker. 🤣🤣

Ja, bijna goed.
1 nacht marineren in een verhouding van bruine azijn-water van 30-0 tot 50-50. Ik heb meestal 40-60. Te zuur is veel suiker toevoegen . Zonde

Dank @Zzzjon. Ik zal me er eerst wat in verdiepen, maar ga het zeker proberen!

Dat ziet er heerlijk uit Peter.

Mooie vd herfst is stoofpotten, de natuur en bockbier 🍻

Terug
Bovenaan Onderaan