BasBQ
Beef en Steak

Eerste smashburger

 
 
 

Gent

Kooltjesharker
Berichten
240
stond gisteren in de vleesboerderij met hamburgers; tot het woord smashburger in me naar boven kwam dankzij dit forum.

Hamburgers terug gelegd en ik kwam thuis met gehakt. Spatel gepakt met bakpapier en 3 balletjes geplet.

Voor het mooie hadden ze iets langer gemogen maar het was toch rund.

Nog nooit zon lekkere zelfgemaakte burger op. The Standard has set 😎

06FA9773-8303-4CFB-90AB-1097107E5E85.jpeg


C328F391-D906-4057-B95C-1C33D3157B2B.jpeg


32C792F0-AD2C-4EB5-BE16-E440DBC0D07A.jpeg
 
Dat ziet er heerlijk uit, goeie keuze geweest zo te zien. 👨‍🍳
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
En vandaag dan? 😂 t'is internationale hamburgerdag namelijk, dus ik vrees dat je weer aan de bak moet straks. Kan ik ff langskomen dan😂👍🏻🔥 Zien er top uit hoor!
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Ik zie dat je ze al van tevoren geplet hebt, zal voor de smaak niks uitmaken denk ik, maar Ik leg de balletjes op de plancha voor enkele tellen, zodat de onderkant alvast een beetje gebakken wordt. Dan draai ik ze om en 'smash' ik ze en dan blijft ook de spatel niet plakken. Hoe je het ook doet, ik ben het zeker met je eens dat dit de lekkerste manier is om hamburgers te bereiden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Wat Lumberjack al zegt. Smashburgers worden op de plaat gesmashed. Je wil je zo dun mogelijk maken zodat je een maximale bruine korst hebt.
Dat neemt niet weg dat dit ook een lekker burgertje is natuurlijk 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Weer een idee erbij! Ziet er heerlijk uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Bedankt voor alle leuke reacties! Dat van de bal eerst op de plaat en dan smashen wist ik niet! Ga ik volgende keer proberen.

Gehakt voor vandaag is op helaas haha. Maar ben er wel achter dat dit DE manier is voor hamburgers 😍
 
Ik zie dat je ze al van tevoren geplet hebt, zal voor de smaak niks uitmaken denk ik, maar Ik leg de balletjes op de plancha voor enkele tellen, zodat de onderkant alvast een beetje gebakken wordt. Dan draai ik ze om en 'smash' ik ze en dan blijft ook de spatel niet plakken. Hoe je het ook doet, ik ben het zeker met je eens dat dit de lekkerste manier is om hamburgers te bereiden.
Ja dat viel mij ook al op. Ik smash ze op de speksteen/plancha zelf.

Uiteraard zullen ze alsnog goed gesmaakt hebben 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Terug
Bovenaan Onderaan