Beef en Steak

Eerste ribben op Kamado

Zo, eerst de ribbetjes ontvliesd,met beetje mosterd ingesmeerd. Lekker Rubje eroverheen. Toen volgens 3-1,5-0,5 methode gedaan.

Was heerlijk en mooi om de bbq zo lang op 1 temperatuur te houden
a14c4bb1fb55a6cfcd33c78f89c03e1c.jpg

47d3daeed9e648d7cb77a9a9b610faae.jpg

9e7601973fe7940f60e18b1b1e049621.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat ziet er lekker uit. Vandaag gaan er ook een paar van die ribben erop.
Welke rub heb je gebruikt? En op welke temperatuur heb je de BBQ gehouden?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

outwell zei:
Dat ziet er lekker uit. Vandaag gaan er ook een paar van die ribben erop.
Welke rub heb je gebruikt? En op welke temperatuur heb je de BBQ gehouden?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

Rub gemaakt van paprika,komijn,gember,tijm, koriander, knoflook,uien, Chili, dit waren allemaal poeders. Beetje peper en zout, en rietsuiker.

BBQ saus maak ik altijd zelf, basis recept van noskos,en beetje van mezelf. Smaak is dan lekker donker, zoet, met een pitje erin.

Heb er 3 appel chunks bijgedaan, temperatuur op ongeveer 120 graden gehouden, laatste halfuur naar de 150.

Die zien er goed uit zeg! Mooie kamado ook! B-)

Zien er zalig uit Dennis!

Ga je die kamado nog inbouwen ofzo? Ik wil je graag waarschuwen voor plaatsing van kamado op stenen. Zo kan de bodem erg heet worden en beschadigen doordat de bbq zijn warmte niet kwijt kan. Gebruik liever een onderstel of een tafelnest.

Wil hem idd inbouwen in een tafel op wielen. Moet nog even gaan tekenen en rekenen😂.

Ben druk aan het zoeken naar idee?n, hoe ik dit zal gaan bouwen. Kan niet zoveel met hout...... helaas.

Maar komt vast goed.

ab1d574ad782ab7bb00836d6a2ebd1bd.jpg

Dit is de opstelling(oude foto) hoe het er nu uitziet. Plan is om alles weg te halen, nieuwe veranda aan de schuur, daar de pizzaoven onder. En dan de Kamado in een tafel.Denk dat de weber weg gaat, maar daar ben ik nog niet uit...

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Dat ziet er goed uit, smaakt vast naar meer.

Lust ik wel

Mooie ribben. Dat was smullen.

Terug
Bovenaan Onderaan