BasBQ
Beef en Steak

eerste pulled pork

 
 
 

alvon

Stoker
Berichten
294
na zaterdag op bezoek te zijn geweest bij beef & steak, gevolgd door een bezoekje aan Jack in Wassenaar zondag eindelijk pulled pork op het programma.
zondag ochtend om 6 uur opgestaan (deed wel een beetje zeer) de nieuwe WSM opgestookt met flamy's
ik vond het redelijk lang duren voordat hij netjes op temperatuur was maar ik denk dat dat komt door een combinatie van weinig brandende kooltjes en een gevulde waterbak

DSC_0421.jpg


de groepsfoto voor aanvang
na injecteren en rubben volgens bekende wedstrijd winnende recept mocht de butt van 3 kilo naar de ereplaats

even een sfeerfoto

DSC_0422.jpg.html


toen het alarm afging op 77?c de glaze erop en voor het eerst in uren eindelijk weer oog contact met knor

DSC_0425.jpg


na 2 uur ingepakt en door na de 88?c

DSC_0427.jpg


en na een uurtje rusten in folie en een handdoek... pullen

DSC_0429.jpg


op een broodje met wat patatjes en Domi's coleslaw

DSC_0433.jpg.html



heerlijk, iedereen heeft gesmuld, de stress van het niet op willen lopen van de temperatuur en het wachten de hele dag was het waard
netjes rond etenstijd stond alles op tafel


bedankt voor het kijken
 
Gefeliciteerd met je knor, en dat het maar gesmaakt mag hebben.
 
gefeliciteerd met je knorretje, de eerste pp vergeet je nooit meer  :) ;)
 
Doe mijn maar zo'n broodje om te proberen hoor!
En gefeliciteerd met je KNOR
 
Gefeliciteerd met knor! Lekker hoor!
 
Gefeliciteerd met je knorretje. Ziet er lekker uit!
 
Van harte met de knor! Ziet er goed uit!
 
Lekkerrrr!!! Gefeliciteerd met je knorretje :D
 
Gefeliciteerd met knor!

Hoeveel water had je er in gedaan dan? Ik heb de eerste keer geloof ik 2 liter heet water in de pan gedaan en dan duurt het iid lang voordat ie op temperatuur is en komt hij slecht boven de 100 graden, gooi er tegenwoordig alleen maar proppen van folie in voor de massa - en een laag folie om de waterpan te beschermen tegen het vet, saus enz wat er in druipt.
 
2 keer een volle waterkoker.. 2,4 liter dus ongeveer hij bleef heel mooi constant toen hij eenmaal op temperatuur was dat wel :)
 
Gefeliciteerd met knorremans, je hebt hem welverdiend. En idd, je eerste PP blijft je net zo bij als je eerste biertje, je eerste peuk, je eerste keer....nou ja, vul maar in
 
Wij hebben ook sinds vrijdag een big green egg bij Jack in Wassenaar ( Bosrand)gekocht en zijn met ons alleerste egg recept begonnen ( netjes via het egg kook bork) pulled pork; was smullen al hebben we vsn de 7 uurtjes wel 9 uurtjes gemaakt zodat het echt lekker maks was maar voor ons 1e gerecht mochten we zeker niet klagen
 
Terug
Bovenaan Onderaan