BasBQ
Beef en Steak

Eerste pulled pork op mijn WSM57

 
 

Lowietje72

Gemarineerd
Berichten
1.682
Na mijn WSM te hebben ingewijd met spareribs vond ik het bij de tweede stook van mijn smoker tijd om gelijk maar pp te maken. 30 augustus moet er tenslotte voor 50 personen gebarbecued worden, hoe zo ambitieus?
Op zich ging het wel ok? maar na het inpakken, want wedstrijdrecept van Noskos, knalde de temperatuur richting de 300 F. Met veel geploeter uiteindelijk de temperatuur weer stabiel gekregen.

BD0BA5BB-2745-4D36-A8FB-6F2E824FF82A_zpsqnkybtw0.jpg


Waarschijnlijk trok deze WSM valse lucht, want het afkoelen wilde ook niet echt met alle schuiven dicht. Duurde zeker wel 2 uur.
Inmiddels heb ik van Weber Holland een compleet nieuwe WSM aangezien er wat emaille problemen waren.
Aanstaande vrijdag ga ik een tweede keer PP maken, deze keer niet met procureur maar met een Boston Butt van 4 kilo.
 
pp is en blijft altijd lekker  :)
 
Ziet er goed uit!!

WSM kan in het begin goed schommelen qua temperatuur, zeker als het nog eens een beetje waait. Gaat steeds beter zodra die lekker vet gaat worden. :)
 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Nice! En een knor verdiend!
 
Gefeliciteerd met KNOR
 
Een dikke proficiat met je Knor
 
Ik denk dat alle nieuwe WSM's problemen hebben met lucht lekkage's. Na verloop van tijd gaan de meeste kleine lekken vanzelf dicht zitten met rookaanslag en vet zodat het probleem wat minder wordt. Niet teveel schoonmaken dus!  :-&

Ik doe mijn PP meestal op 483K of op 689?Ra. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan