BasBQ
Beef en Steak

Eerste PP

 
 

Ezechiel

Stoker
Berichten
333
Zaterdag ga ik voor mijn eerste badge.

We hebben eters die avond, dus ga ik eens de PP uitproberen.

Ik hou jullie op de hoogte bij deze run.

Ook ga ik mijn nieuwste gadget uitproberen.
huny3u9u.jpg


Wish me luck
 
Ezechiel zei:
Vraag aan de kenners hier, kan het kwaad dat ik de wsm een uur of 3 alleen laat, wetende dat ik mijn nieuw gadget uittest?
Als jij via je nieuwe gadget de temperatuur van afstand in de gaten kan houden, dan is dat geen probleem!
 
als je het digitaal kan uitlezen kan je je bbq goed in de gaten houden. Met de party-q gaat dat niet, dus voor mezelf zou ik geen 3 uur bij je bbq vandaan gaan. Als je er al tig hebt gemaakt weet je hoe je bbq reageert en hoe het gaat, dan zou je het kunnen doen. Maar bij een eerste sessie zou ik het je niet aan raden.
 
Mooie gadget en succes met je run.


Leo zei:
als je het digitaal kan uitlezen kan je je bbq goed in de gaten houden. Met de party-q gaat dat niet, dus voor mezelf zou ik geen 3 uur bij je bbq vandaan gaan. Als je er al tig hebt gemaakt weet je hoe je bbq reageert en hoe het gaat, dan zou je het kunnen doen. Maar bij een eerste sessie zou ik het je niet aan raden.
+1 voor Leo
 
Luck!

Ik laat mijn Kamado zonder problemen voor een langere tijd alleen, zelfs als er wat op ligt, maar het is wel zoals Leo zegt, ik weet precies hoe hij reageert gedurende de tijd en bijvoorbeeld op veranderende weersomstandigheden.
 
Daarnet de spiering/procureur gaan ophalen. Bleek dat ze het been eraan gelaten hadden voor koteletten. Vanavond beginnen met ontbenen. (Foto's volgen)
 
Is wel een deel bark dat je kwijtraakt als je het bot laat zitten...
 
Voila, we zijn vertrokken

Mooi stukje vlees, 3,5kg met been.
jy5a9y5y.jpg


Eerst ontbenen en ontvetten.

Vervolgens maken we injectiemix

se4aqupa.jpg


Daarna de rub, ik had nog zelfgemaakte basic bbq rub staan, deze was voldoende. Vervolgens vleesje in de rub, in plasticfolie en nachtje in de koelkast.
ehatugyn.jpg

ajamu5at.jpg
 
Als ik morgen ook nog ribs wil doen, dan zal dat niet lukken op hetzelfde toestel vermoed ik: voor de PP heb ik temp 121 graden nodig, voor de ribs 107. Of kan het geen kwaad voor de PP dat ik deze op 107 doe, of voor de ribs wanneer ik deze op 121 doe?
 
Ribs kunnen bij de pp, alleen moeten ze dan korter. Of de pp kan bij de ribs, alleen moet het dan langer...
 
Terug
Bovenaan Onderaan