BasBQ
Beef en Steak

Eerste poging Porchetta

 

Elf_Fantasy

Sprokkelaar
Berichten
40
Afgelopen week een keertje geprobeerd om Porchetta te maken.
Ik wilde toch wat buikspek kopen voor een poging babi pangang.

Ik heb dit recept gevolgd:

Ik heb de tijm en rozemarijn vers uit de tuin gehaald en zo fijn mogelijk gesneden.
De salie heb ik niet vers, dus die komt uit een potje.

Heb hem afgemaakt in de oven, ik kreeg de lidl kamado niet lekker op een hogere temperatuur. De volgende keer gewoon aanmaakblokjes erin en hem op die manier opstoken.

Al met al goed gelukt en voor herhaling vatbaar. Misschien volgende keer nog een knoflookje erin uitpersen.

rb45rBPinB43DQLmZteTSzMH.jpg
hAfdssc3O2bM1VY2AsvYABGG.jpg
xNJQyW4J1eIkDUizd2pDe3Qn.jpg
meV3tVuf5XwiQvs7hEIQpdUd.jpg
 
Ziet er goed uit. Fantastisch als je de kruiden gewoon uit je eigen tuin kan halen
 
Ziet er goed uit. Fantastisch als je de kruiden gewoon uit je eigen tuin kan halen
Yup! Bewust een makkelijke voortuin gemaakt met flink kruiden erin. Nu nog even rustig aan doen, maar uiterlijk volgend jaar kan ik ze ook gaan gebruiken voor vuurkruiden.
 
Ziet er mooi uit, het is echter maar half BBQ, hoofdbereidingen uit de oven de volgende keer achterwege laten, dit is een BBQ Genootschap ;)
Ik weet het klinkt streng maar we moeten op sommige punten de touwtjes strak houden anders worden we in de toekomst nog een bloemschikforum😂
 
Ziet er mooi uit, het is echter maar half BBQ, hoofdbereidingen uit de oven de volgende keer achterwege laten, dit is een BBQ Genootschap ;)
Ik weet het klinkt streng maar we moeten op sommige punten de touwtjes strak houden anders worden we in de toekomst nog een bloemschikforum😂
Duidelijk! Het was alleen om de krokante korst erop te krijgen maar zal in het vervolg alleen posten als het volledig op de BBQ is gemaakt.
 
Wauw dit is een hele mooie smakelijke porchetta geworden:love: oké niet helemaal van de bbq maar dat is je vergeven, je bent tenminste wel zo eerlijk om dat erbij te vermelden(y) wat heb je er verder bij gegeten?
 
Wauw dit is een hele mooie smakelijke porchetta geworden:love: oké niet helemaal van de bbq maar dat is je vergeven, je bent tenminste wel zo eerlijk om dat erbij te vermelden(y) wat heb je er verder bij gegeten?

Thanks! Ik geloof spinazie met gekookte aardappels en wat jus uit de vriezer. Ik BBQ meestal puur om het vlees te bereiden, zo'n 2-3 keer per week. Vandaar dat ik niet altijd een hele maaltijd eromheen heb, maar soms gewoon een hollandse pot erbij!
 
Het ziet er lekker uit zeg.
Porchetta Is echt een mooi gerecht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan