BasBQ
Beef en Steak

Eerste pizza

 
 

Ray

Kooltjesharker
Berichten
146
Vandaag zag ik bij de lidl een pizzasteen liggen en omdat ik die nog niet had deze mee genomen. Voor de 12 euro kon ik hem niet laten liggen. Ik heb hem net ingewijd, ...super.. echt lekkere pizza.

De vorm was niet helemaal rond, maar superlekker.

Gr Ray
 
ziet er goed uit
 
Lekker! Heb je de metalen plaat eronder gelaten tijdens het bakken?
 
MidVe zei:
Lekker! Heb je de metalen plaat eronder gelaten tijdens het bakken?

Yep, de plaat heb ik er onder laten liggen
 
Is het beetje kwaliteit die steen??
Die van Weber zijn een factor 4 duurder. Dit is nog wel een grap om erbij te hebben
 
Marcel1973 zei:
Is het beetje kwaliteit die steen??
Die van Weber zijn een factor 4 duurder. Dit is nog wel een grap om erbij te hebben

Geen idee, heb er 2 pizza's meegemakt, maar het ziet er degelijk uit heh...deutsche grundlicheit...
En voor die 12 euro he proberen waard.
 
Yummie!!
 
Lekker
 
Ziet er lekker uit!
En voor die prijs zou ik hem ok  ook meenemen.
Probeer de volgende keer is direct op de steen, zonder de metalen plaat. Waarschijnlijk is de bodem dan nog krokanter. Metalen plaat is meer als pizza schep bedoeld volgens mij.
 
Ga proberen een te scoren morgen.
Idd volgens mij doe je de klaarmaken op de steen en opdienen op metalen plaat ivm snijden.
Ook wel handig, want hij verschuift niet door de lipjes op het rooster. Het omdraaien, wordt nog wel een feest denk ik...
 
Marcel1973 zei:
Ga proberen een te scoren morgen.
Idd volgens mij doe je de klaarmaken op de steen en opdienen op metalen plaat ivm snijden.
Ook wel handig, want hij verschuift niet door de lipjes op het rooster. Het omdraaien, wordt nog wel een feest denk ik...
Ligt er een beetje aan hoe hoog je BBQ  opstookt, ik gebruik meestal bakpapier om de pizza te transporteren, werkt bij mij in iedere geval prima. Ik leg dan het bakpapier rechtstreeks op de steen. Waarbij ik wel moet opmerken dat ik mijn bodem graag zo dun mogelijk maak. Zo krijg ik een zeer krokant resultaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan