BasBQ
Beef en Steak

Eerste MOINK balls

 
 

kapteyn

Kooltjesharker
Berichten
216
Afgelopen weekend een paar vrienden op bezoek en als trotse bbq'er moest ik natuurlijk wel een op de Q bereide snack serveren. Aangezien ik iedereen altijd vol lof hoor over moink balls moest dit het maar worden.

Allereerst het gehakt voorbereid. Hiervoor uiteraard het recept van Noskos gebruikt.
Moink3.jpg


Vervolgens wat rub gemaakt met zout,peper,cayenne,paprika,suiker en een beetje mosterdzaad.
Moink4.jpg


De oink mag natuurlijk niet ontbreken dus de ballen een jasje van bacon aangedaan.
Moink2.jpg


In totaal hebben ze ongeveer een uur op 115 graden gegaard met een stukje appelhout. De laatste 10 minuten nog even ingesmeerd met een beetje smokey hickory bbq saus.
Moink1.jpg



Dit is vanaf nu wel echt mijn favoriete snack, wat is dit lekker. de schaal was vrij vlot leeg dus de volgende keer moet ik er iets meer maken.
 
"de schaal was vrij vlot leeg" Dat is heel herkenbaar, maar zelfs als je een volle schaal maakt is deze zo leeg is mijn ervaring. Maar wil je wel helpen met leeg maken hoor als het nodig is. Als je volgende keer teveel maakt  :p
 
Altijd lekker ;)
 
Wat een mooie glimmende ballen heb jij!
 
Haha, mijn vrienden keken ook al raar toen ik zei "Ben zo terug, even m'n ballen insmeren met bbq saus"  :D
 
lekker man.
ook hier zeeeer favoriet.
en echt, je kan er niet genoeg van maken. ook een dag later nog heerlijk bij frietjes of op je brood, collega's jaloers maken  :D
 
Jij hebt een stel mooie ballen zeg
 
Lekkerrrr mooie ballen  :)
 
Mooie ballen zo.
Dit moet ik echt eens gaan maken. Staat al een tijdje op m'n lijstje. En dan gelijk eens kijken hoeveel er tegelijk op de BGE L passen :)
 
Goeie ballen heb jij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan