BasBQ
Beef en Steak

Eerste lente zondag met eerste Pulled Pork

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.834
Deze eerste mooie lentedag vroeg om eens lekker met de bbq aan de slag te gaan. Pulled pork is daarvoor het ultieme gerecht en omdat ik dit nog nooit heb gemaakt had ik gisteren een Procureur ge?njecteerd en  in de Rub gezet. Als injectiemix heb ik de Wedstrijd injectiemix van Noskos gebruikt en omdat ik dit gerecht nog nooit had gemaakt heb ik verder een standaard rub en BBQ saus gebruikt zodat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.

20150321_150402_zpsy6r0vv0w.jpg


Geinjecteerd en in de rub:
20150322_090243_zpsayoz8dn2.jpg


Vanochtend om 8:45 de kamado aangestoken. Om 9:30 was de kamado steady op 120 graden en ging de Procureur er met een beetje appel rookout op. Nu begon het lange wachten op de 88 graden kern temperatuur.

20150322_092700_zpsbkybglqs.jpg


Rond 13:30 werd de zonde bereikt. Hier had ik al veel over gelezen en hoewel ik op tijd begonnen was, was dit het onderdeel van de bereiding waar ik enigszins tegenop zag. De kinderen moeten morgen naar school en rond 18:00 wordt mijn vrouw dan altijd wat zenuwachtig  ;). Ik heb er toen voor gekozen de Procureur in te smeren met wat BBQ Saus, te overgieten met wat appelsap en stevig in te pakken. Na 1/1,5 uur liep de temperatuur (gelukkig) weer op. De afbeelding is voor het insmeren, helemaal vergeten een foto te maken nadat ik de saus had aangebracht.

20150322_133953_zpsiokeazgp.jpg


16:30 was de 88 graden bereikt en kon de Procureur een uur rusten. Daarna begon het leuke gedeelte, uitpakken en pullen. Even proeven natuurlijk, het vlees was super mals en had een heerlijke subtiele rooksmaak.

20150322_173601_zpsbswie4sl.jpg


20150322_174333_zpscxpnms99.jpg


Geserveerd op een broodje ColeSlaw, vrouw kind en buren vonden het super.

20150322_180332_zpsbfqjueie.jpg


Dit gaan we zeker nog een keer maken.

 
Het duurt even maar dan heb je ook wat , moet ik echt ook gauw eens doen.
 
Mooie reportage. Ziet er zeer smakelijk uit.
 
Ziet er top uit! Heb je ook nog een foto dat ie op je Q ligt? Dan krijg je ook een stickertje namelijk.
 
Lin zei:
Ziet er top uit! Heb je ook nog een foto dat ie op je Q ligt? Dan krijg je ook een stickertje namelijk.

Ah helemaal vergeten een goede foto te maken van de Q  :(. Alleen deze met dichte deksel, dan moeten we het nog maar een keer maken  :)

20150322_092910_zps2brbdnmk.jpg
 
het is o zo lekker he, snel weer in de herhaling voor je stikkertje  ;)
 
mooi gedaan, Je eerste PP blijft altijd bijzonder
 
Mooi hoor...
 
Thanks allen, nog steeds jammer dat ik geen foto had gemaakt dat die op de q lag
 
Richard Soeteman zei:
Thanks allen, nog steeds jammer dat ik geen foto had gemaakt dat die op de q lag

Ik zie door het kiertje volgens mij een varkentje liggen... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan