Beef en Steak

Eerste keer Wild, waar(mee) beginnen?

Gilles

Stoker
Stel ik wil een keer Wild op de bbq gaan bereiden, wat zouden dan goede zaken zijn om eens mee te beginnen? Welk vlees is lekker (en relatief makkelijk) en welk vlees moet ik links laten liggen?

Hertenbiefstuk is het makkelijkste. Konijn of haas kan ook maar zou ze beide sudderen

Konijn of haas stoofpotje kan haast niet fout gaan.

Tam konijn ros? gegrild vind ik ook heerlijk.

Fazant, grouse, hoender kan je hetzelfde behandelen als een kip.

Wild zwijn is minder vet dan varken maar als je het vlees eerst pekelt dan kan je hele sappige gerechten maken.

gerookte kwartel of gerookte duif. duif roken vind ik echt heerlijk en net zo simpel als kip roken.

of geroosterde kwatel, vullen met een verse vijg en iets van spek eromheen. maar misschien telt kwartel niet echt als wild  :P

een struisvogelbiefstuk is ook heel laagdrempelig. en eens over de hertenbiefstuk.
(tam) knijn zou ik altijd stoven eerlijk gezegd. maar is tam is geen wild?  :P
als tam wild ook mag, tamme eend en tamme gans.

fazant vind ik geen beginners stukje vlees. ik heb er inmiddels heel wat verpest en er is er nog nooit 1 echt goed gelukt...

stoofvlees van wild zwijn of hert/ree is ook topvlees, maar ook weer suddervlees dus meer DO?

een mooie ribroast van wild zwijn vind ik ook wel een goed startpunt, niet te ver garen.

Terug
Bovenaan Onderaan