Het afgelopen jaar heb ik vaker naar de Weber Go Anywhere zitten kijken en soms op het punt gestaan om er één te kopen. Dat gebeurde dan toch niet.
Totdat ik afgelopen weekend een leuke aanbieding zag. Niet lang nagedacht en het dingetje gekocht.
Vandaag gelijk low & slow getest met een beenhammetje uit de super van 700 gram. Lekker simpel volgens de video en instructies van Noskos met honing/mosterd glaze en saus.
Gisteren vlees uit de diepvries gepakt en in koud water laten ontdooien.
Droog gedept, in de rub gezet en in folie ingepakt.
WGA voorbereid voor indirect met een steen en wat alu folie.
Een mix van deels gebruikte kokosbriketten en houtskool aangemaakt in minion setup. Bij 100 graden vlees erop met klein stukje kersenhout op rooster.
Na circa 1 uur glaze erop en dit elk kwartier herhaald.
Na ruim anderhalf uur was de kerntemperatuur van 65 graden bereikt en mocht het hammetje even rusten.
Daarna smullen geblazen op een ciabatta met honing mosterd saus.
Totdat ik afgelopen weekend een leuke aanbieding zag. Niet lang nagedacht en het dingetje gekocht.

Vandaag gelijk low & slow getest met een beenhammetje uit de super van 700 gram. Lekker simpel volgens de video en instructies van Noskos met honing/mosterd glaze en saus.
Gisteren vlees uit de diepvries gepakt en in koud water laten ontdooien.
Droog gedept, in de rub gezet en in folie ingepakt.

WGA voorbereid voor indirect met een steen en wat alu folie.

Een mix van deels gebruikte kokosbriketten en houtskool aangemaakt in minion setup. Bij 100 graden vlees erop met klein stukje kersenhout op rooster.

Na circa 1 uur glaze erop en dit elk kwartier herhaald.

Na ruim anderhalf uur was de kerntemperatuur van 65 graden bereikt en mocht het hammetje even rusten.
Daarna smullen geblazen op een ciabatta met honing mosterd saus.

Laatst bewerkt: