Beste Qers,
Na toch heel wat gelezen te hebben over al dat lekker besloten om deze keer eens de kippendijen volgens recept van DanBras te maken.
Ik heb de kippendijen in blokjes gesneden en ongeveer 30 uur laten marineren.
Vervolgens aan de stokjes gedaan en om de bbq bij een directe hitte van rond de 200c (wat rookmot voor de smaak)
na regelmatig keren waren ze klaar (ongeveer 15 min). wat geroosterde cashewnoten er overheen voor de crunch
Bijgerecht
Wat aardappels gepoft, indirect op 200c zonder verpakking en ingesmeerd met olijfolie (wel van alle kanten een gaatje geprikt).
Na ongeveer 75 min waren ze prima
Een vulling van cremefraiche, zeezout, bieslook en jalapenos.
Na al het lezen van het forum had ik natuurlijk verwachtingen.
De kippendijen spiezen waren lekker, had misschien iets meer smaak verwacht.
Ik heb ze niet afgelakt tijdens het grillen misschien dat dat had geholpen.
Verder prima stukje vlees!
Zit te denken om met deze marinade het buikspek klaar te maken, is dat een goed idee of hebben jullie andere smaakvolle tips?
Bedankt voor het lezen!
Na toch heel wat gelezen te hebben over al dat lekker besloten om deze keer eens de kippendijen volgens recept van DanBras te maken.
Ik heb de kippendijen in blokjes gesneden en ongeveer 30 uur laten marineren.
Vervolgens aan de stokjes gedaan en om de bbq bij een directe hitte van rond de 200c (wat rookmot voor de smaak)
na regelmatig keren waren ze klaar (ongeveer 15 min). wat geroosterde cashewnoten er overheen voor de crunch
Bijgerecht
Wat aardappels gepoft, indirect op 200c zonder verpakking en ingesmeerd met olijfolie (wel van alle kanten een gaatje geprikt).
Na ongeveer 75 min waren ze prima
Een vulling van cremefraiche, zeezout, bieslook en jalapenos.
Na al het lezen van het forum had ik natuurlijk verwachtingen.
De kippendijen spiezen waren lekker, had misschien iets meer smaak verwacht.
Ik heb ze niet afgelakt tijdens het grillen misschien dat dat had geholpen.
Verder prima stukje vlees!
Zit te denken om met deze marinade het buikspek klaar te maken, is dat een goed idee of hebben jullie andere smaakvolle tips?
Bedankt voor het lezen!