Beef en Steak

Eerste keer sate van DanBras

• Onderwerp starter Onderwerp starter TdeH
  • Startdatum Startdatum

TdeH

Vuurmaker
Beste Qers,

Na toch heel wat gelezen te hebben over al dat lekker besloten om deze keer eens de kippendijen volgens recept van DanBras te maken.
Ik heb de kippendijen in blokjes gesneden en ongeveer 30 uur laten marineren.
Vervolgens aan de stokjes gedaan en om de bbq bij een directe hitte van rond de 200c (wat rookmot voor de smaak)
na regelmatig keren waren ze klaar (ongeveer 15 min). wat geroosterde cashewnoten er overheen voor de crunch
Bijgerecht
Wat aardappels gepoft, indirect op 200c zonder verpakking en ingesmeerd met olijfolie (wel van alle kanten een gaatje geprikt).
Na ongeveer 75 min waren ze prima
Een vulling van cremefraiche, zeezout, bieslook en jalapenos.

Na al het lezen van het forum had ik natuurlijk verwachtingen.
De kippendijen spiezen waren lekker, had misschien iets meer smaak verwacht.
Ik heb ze niet afgelakt tijdens het grillen misschien dat dat had geholpen.
Verder prima stukje vlees!
Zit te denken om met deze marinade het buikspek klaar te maken, is dat een goed idee of hebben jullie andere smaakvolle tips?
Bedankt voor het lezen!

20210414_164156.jpg

20210414_172503.jpg

20210414_172928.jpg

20210414_172340.jpg

Daar mag je mij ‘s nachts voor wakker maken.

Beste Sate ever, heerlijk

Ziet er goed uit. Jullie hebben goed gegeten.
Ik wil graag nog eens saté maken van procureur. Wij gebruiken altijd varkenshaas. Buikspek lijkt me erg vet.
Hoe lang heb je de marinade in laten trekken? Kip heeft eigenlijk 3u nodig om de smaak goed in te laten trekken. En kijk je wel uit met die teflon matten, die kunnen geloof ik niet goed tegen direct vuur.

Na al het lezen van het forum had ik natuurlijk verwachtingen.
De kippendijen spiezen waren lekker, had misschien iets meer smaak verwacht.

Zijn wij hier thuis gelukkig niet de enige.
Een sate die moet worden opgebeurd met een lading pindasaus, zo dachten wij.
Al zijn er hele volkstammen die er helemaal mee weglopen.
Sate Kambing bijvoorbeeld is ook een op ketjap manis gebaseerde sate, maar daar zit heel veel Umami in wat hierin gewoon ontbreekt in mijn ogen, eenzijdige zoete hap, maar dat schijnt het gros lekker te vinden.
Probeer een andere Sate, bijvoorbeeld de Koreaanse van tante Miho of de Indonesiche sate van @BensBQ.
Daar zit een berg umami in, die van BensBQ niet te lang laten marineren want daar zitten heel wat vermalsers in, als je niet oppast wordt je vlees zo mals dat het papperig wordt. die recepten staan hier gewoon op het forum in het receptendeel.

Maar dit is slechts mijn bescheiden persoonlijke mening.

Laatst bewerkt:
Lekker hoor. Mooi maaltje heb je daar.
Danbras saté Is hier graag gezien. Hier doe we wat grotere blokjes 48 uur marineren En dan rustig indirect laten garen. 😋
Maar vergeet niet ook andere heerlijke recepten van dit forum te maken zoals Ewald aangeeft. Ieder zijn smaak en die van jou zit er ook tussen

Fantastische saté. Ook de andere genoemde recepten zijn prachtig. Kwestie van smaak en zin.

Alles, maar dan ook ALLES, wordt beter van pindasaus.

Fantastische saté. Ook de andere genoemde recepten zijn prachtig. Kwestie van smaak en zin.

Alles, maar dan ook ALLES, wordt beter van pindasaus.
Ik ben echt fan van pindasaus, of gewoon satésaus zoals ik het normaal noem. Echter gaat dit vooral op voor al het oud Hollands gecremeerde vlees.
Een lekker stuk goed gegaard vlees of saté heeft dit gewoonweg niet nodig... De DanBras saté vonden wij zeer smakelijk, maar de tante miho saté toch een tandje beter.

Oja dit is lekker hoor, geen stokje over zeker hahaha, mooie reportage! (y) 🔥

Zien er goed uit
Zonde om er nog pinda of satésaus over te doen. Is wel lekker bij een frietje oorlog

Deze ga ik ook een keer doen. Ziet er geweldig uit. Straks eerst een Cote de Boeuf reverse sear, en inderdaad wat Grieks gekruide spiesjes dierect op de 200c. Kunnen zij 15min op de Q en de Cote de Boeuf nog even bijkomen van de sear.

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan