Beef en Steak

Eerste keer ribs op de UDS

mrwolf

Pitmaster
Vandaag heb ik voor het eerst spareribs gemaakt op mijn mini-UDS, en dit was een succes. Ook voor het eerst heb ik vlees bij meerdanvlees.nl besteld, waar ik alleen online ervaring heb met beefensteak. Laat ik daar maar mee beginnen :)

Ik heb dikbevleesde ribs besteld, en dat was ook zo. Mooie ribs voor een prima prijs. Van beefensteak was ik bevroren vlees gewend, maar bij meerdanvlees was het alleen gekoeld.  Het was nog steeds koel toen het bij mij aankwam, maar ik vond het wel een risicootje. Wat nu als het onverwacht toch iets warmer was,of de bezorger had er veel langer over gedaan?

Ik heb twee ribs klaargemaakt, een met Slap Yo Daddy hot-rub en een met Simply Marvelous pecan rub. Die laatste vond ik wat tegenvallen, de eindsmaak was wat vlak, de Slap Yo Daddy was matig pittig. Als mopsaus heb ik een Hickorysaus gebruikt, het merk weet ik niet meer, de fles is weg ;)

Eerdere ribs heb ik met de 2-1-1 methode klaargemaakt, dus ook deze. Het eindresultaat was erg smakelijk, maar het had wat gaarder gemogen. Wellicht omdat ze wat meer vlees bevatten, dus de volgende keer gewoon 3-2-1.

De UDS hield zich prima, de temperatuur bleef netjes tussen de 115 en 125 graden, zonder al teveel ingrijpen. Als rookhout had ik een combi van appel en eik gebruikt, die geur is altijd onbetaalbaar!

De foto's:

47A39D93-D5A6-4923-B830-EEEE8F4869E0_zpse1j0eg8i.jpg

7369EEB7-0F09-45E6-A25E-17059E80AC8F_zps3oveswoh.jpg

E2F56F05-1102-4643-9AB8-C0289E3C6308_zps3htbupi5.jpg

E5EBDFA8-FD45-4849-97AC-99D3E244F6CD_zpsgwz534yj.jpg

A91280AD-CEC3-47A0-A6DF-384DCBB8A82A_zps7gumnhde.jpg

dat ziet er prima uit, ik bestel mijn ribs ook altijd bij meerdanvlees en heb daar nog nooit klachten over gehad

Lekker!!!

Dat zijn zeker mooie ribbels.

Mooie ribs!
"Ik heb dikbevleesde ribs besteld, en dat was ook zo. Mooie ribs voor een prima prijs. Van beefensteak was ik bevroren vlees gewend, maar bij meerdanvlees was het alleen gekoeld.  Het was nog steeds koel toen het bij mij aankwam, maar ik vond het wel een risicootje. Wat nu als het onverwacht toch iets warmer was,of de bezorger had er veel langer over gedaan?"

Daar heb ik antwoord op! Het gebeurt bijna nooit maar ALS ons vlees te warm aankomt, ??n belletje en je krijgt een refund. No questions asked. Moet ik wel bij zeggen dat vlees best een tijdje kamertemperatuur kan hebben. Wij adviseren zelfs om vlees naar kamertemperatuur te brengen voor je ermee aan de slag gaat. Moet natuurlijk geen 24 uur duren. In de meerdanvlees-koelbox blijven producten 48 koud, dus ze kunnen het een en ander hebben. Ook enige vertraging van de collega's van postNL. Maar onverwachte situaties kun je eenmaal niet voorkomen, daarom nemen wij dat risico op ons. Vers vlees is nou eenmaal beter dan diepvries, maar als je wilt dat we het invriezen - ook dat kan!

Terug
Bovenaan Onderaan