BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer ribbels! Smokey Goodness

Janar

Sprokkelaar
Berichten
35
Vandaag voor het eerst spare ribs gemaakt, grotendeels volgens Smokey Goodness principe.

e4891469f82eec684dbb7bb1fbe380ad.jpg

Ribs met mosterd en de SG Piggy Rub ingesmeerd.

bd29f718f6133bcdc6221d078a762f2d.jpg

Indirect op bbq!

345896a856cc17c165cbe73053101370.jpg

Bbq mooi rond 120 graden. Het temperatuur houden is even wennen, maar ging redelijk.

Na 2 uurtjes ingepakt in in aluminium folie; Hier helaas geen foto van. En na 2 uur met de SG bbq sauce ingesmeerd.

9eebc0ce39017ce1b2bc98aecac838f3.jpg

Hier waren de ribben nagenoeg goed. Eentje was al zo gaar dat ik het niet meer in 1 deel kon verplaatsen. De andere was iets minder gaar. Die had wat langer gekund maar ik had geen geduld meer.

011e0c814b7f368be44ebd584afd3168.jpg

Geen mooie opmaak; daar had ik geen tijd voor! Het waren de lekkerste ribben ooit. De supergare ribben waren lekkerder dan iets minder ver gegaarde ribben(gaar maar niet direct van het bot afvallend)

Ik heb er in totaal 4,5 uur over gedaan met 1 keer een dip naar 80 graden; briketten waren bijna gedoofd.

Leerzame dingen:
* Proberen de temperatuur constanter te houden(vaker briketten bijvullen en een beetje de brikken opschudden zodat het sterker gloeit).
* Even beter opletten met foto's maken ipv quick&dirty

Mogelijk andere tips om temperatuur constant te houden!?!
 
Hoi Janar, dat ziet er toch netjes uit voor de eerste keer!

Ik heb meteen weer trek en ga weer maar wat bestellen. Probeer de volgende keer de Iberico buikribben, je weet niet wat je proeft!

Gr. Erwin
 
Iberico is een heel goed idee. Had nu de dikbevleesde van de Makro welke in de aanbieding zijn. Erg goed al om mee te oefenen!
 
Mooie ribs hoor! Heb je de briketten volgen de minion methode gedaan? Daar zou je een paar uur mee vooruit moeten komen. Je kunt daarnaast wat stenen op je onderste rooster kunnen leggen om een soort schild te cre?ren. Is allemaal terug te vinden in eerdere draadjes op dit mooie forum.

Na het uitpakken van de ribs leg ik ze vaak voor een uur terug om ze weer iets steviger te maken
Ze zijn dan nog wel fall of the bone maar beter handelbaar.

Lekker veel uitproberen zou ik zeggen

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Ziet er lekker uit
(Kijk ook, naast de 'minion methode' eens naar de 'snake methode')
 
Prima eerste run, The smoke is strong in this one!
 
Bedankt!

Minion en Snake methode ga ik eens bekijken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan