Beef en Steak

Eerste keer pulled pork

• Onderwerp starter Onderwerp starter Opa
  • Startdatum Startdatum

Opa

Vuurmaker
Vandaag voor de visite van m'n verjaardag pulled pork gemaakt (onder andere). Okee het was eigenlijk de tweede keer dat ik pp heb gemaakt, maar van de eerste keer heb ik geen bewijs.

Volgens het recept van Noskos, inclusief de rub, is vanmorgen om 9 uur 2kg procureur op de kamado gegaan. Vijf uur later was de temperatuur 70 graden, toch maar ingepakt en terug gelegd. Nog eens 2 uur later bij 92 graden eraf gehaald en volgens de instructies laten rusten.
Tijdens het pullen kwam ik erachter dat hij toch beter nog een graad of 2 had kunnen blijven liggen. Maar de smaak was prima.
Met diverse bijgerechten en nog een voorgerecht, hadden we eigenlijk veel te veel. Wat over is, gaat nu lekker richting het vriesvak.

Dan nu de foto's. Overigens, het voorgerecht van de zalm met asperges volgens een recept van kolenboertje was ook een topper.

1000025474.jpg
1000025475.jpg
1000025504.jpg
1000025505.jpg
1000025509.jpg
1000025539.jpg
1000025538.jpg

Dat ziet er prima uit! Die zalm met asperges ga ik is bekijken bij het Kolenboertje, die zien er ook goed uit!

• Leuk
Waarderingen: Opa
Ziet er goed uit. Altijd prikken om te kijken of hij klaar is

• Leuk
ziet er lekker uit!! en indd wat frits zegt.. even inprikken dan weet je het..
als je na genoeg geen weerstand voelt, dan zit je goed

• Leuk
Klopt, ik had inderdaad geprikt en was van mening dat deze zacht genoeg was. Toch nog iets meer ervaring in krijgen. Goed excuus om het vaker te maken.

Goed gemaakt, zeker de zalm met asperges ga ik een keer proberen. De volgende procureur die je gaat maken gewoon blijven prikken tot je zeker bent van lekker zacht vlees. Ik heb procureur weleens tot 96°C laten liggen. :D

• Leuk
Goed gemaakt, zeker de zalm met asperges ga ik een keer proberen. De volgende procureur die je gaat maken gewoon blijven prikken tot je zeker bent van lekker zacht vlees. Ik heb procureur weleens tot 96°C laten liggen. :D
idem en dat op 106 graden, duurde 16 uur 07:00 begonnen om 23:00 was die klaar 🤣🤣

@Opa lekker man ziet er goed uit

Inderdaad goed excuus om het nog eens te maken en wat nu in de vriezer ligt is altijd nog heel veelzijdig te gebruiken.
opwarmen voor broodje puled pork uiteraard,
kroketten / bitterballen met pp,
tosti (doe ik vaak als en niet heel veel over is, echt een aanrader!)
nasivlees

keuze genoeg! maar het gaat zeker op komen en het zal dan niet lang duren voordat je de volgende run gaat plannen!!

Inderdaad goed excuus om het nog eens te maken en wat nu in de vriezer ligt is altijd nog heel veelzijdig te gebruiken.
opwarmen voor broodje puled pork uiteraard,
kroketten / bitterballen met pp,
tosti (doe ik vaak als en niet heel veel over is, echt een aanrader!)
nasivlees

keuze genoeg! maar het gaat zeker op komen en het zal dan niet lang duren voordat je de volgende run gaat plannen!!
Aanvulling; pulled pork op pizza, pulled pork op wraps, Aanrader vanuit hier; kapsalon pulled pork ook erg lekker!

Terug
Bovenaan Onderaan