Beef en Steak

Eerste keer Pulled Pork

Grimlord

Gemarineerd
Het voordeel van het verplichte werken van thuis uit was tevens het ideale moment om me voor de eerste keer te wagen aan een pulled pork.

Omdat ik nieuw ben in heel het barbecuegebeuren koos ik voor een klein stukje vlees (ongeveer 700g).

Gisteren had ik mijn vlees al ingewreven met Southern succor pork rub en daarna vacuum getrokken en bijna 24u maten rusten.

Vandaag rond 06u45 de Q aangestoken en rond 07u10 lag mijn stukje vlees er al op.

a5f0a8f407ac5f47ad942c7e63fc6ef9.jpg

cd09186dbe18be94e310e6e716942c65.jpg

Iets na 12u was het tijd om glaze aan te brengen, de kerntemperatuur bleef al geruime tijd rond de 65⁰ hangen.

cf0b47c0d92c83931b496a1731640fb8.jpg

Er werd nog rustig 2 uur verder gewerkt, SAP, calls via Teams, de Q deed rustig verder zijn werk.

639d1baa1288320843b595bc01aaf4fc.jpg

Dan een korte pauze om het vlees in alufolie te wikkelen en nadien verder werken en af en toe een blik werpen op de kernthermometer.

De 88⁰ werden ongeveer 1u15 later aangetikt. De priktest kon me niet volledig overtuigen een kwartier later en op een kerntemperatuur van 90⁰ was het vlees zacht genoeg.

7cea4aa377573c71f245184083d78291.jpg

Na het uitdampen verpakt in alufolie, een badhanddoek en laten rusten in een koelbox.
Na het beëindigen van mijn werkdag was het tijd om me nog ff snel naar de bakker te begeven voor broodjes.
Terug thuis was het tijd om te gaan pullen en broodjes te maken.

bcbeb1db39d3d0810f709ea0b8cd8c76.jpg

8ae243092a62af792cf2a9c0995ae98a.jpg

b56d0a9eed3db76d2e6fcb586ac0cff1.jpg

Dat we heerlijk gegeten hebben, hoef ik waarschijnlijk niet te vertellen en dat dit voor herhaling vatbaar is, is ook al een open deur intrappen.

Volgende keer ga ik voor een groter stuk vlees. Door me in te lezen op internet, vond ik immers de info dat je best voor een groter stuk vlees gaat aangezien je de restjes perfect kan bewaren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Mooi resultaat, gefeliciteerd met je knorretje.

Lekker verhaal en smakelijke foto´s, zo voor de eerste keer niet mis hoor!!
Je hebt je knorretje in the pocket! Gefeliciteerd 👍 🔥

Ziet er lekker uit, i.d.d. jammer dat het maar zo'n klein stukje is want invriezen van restant gaat prima .

Gefeliciteerd met je knorrie.

top gedaan. Ziet er heerlijk uit.
En de belangrijkste les heb je ook meteen geleerd: zoveel mogelijk tegelijk maken.
Als je toch die run maakt van (bijna) een hele dag, dan moet je het resultaat maximaliseren.
Is ook heerlijk door de nasi, hutspot of gewoon als berg vlees bij je friet.

gefeliciteerd met je knor

Lekkere eerste run gehad en geoefend
Geslaagde missie en op naar de volgende grotere run, er is nog plek op je rooster 😉

Ziet er heerlijk uit! Gefeliciteerd met je sticker! 🐷Hier laatst ook onder werktijd de PP gemaakt. Ideaal, je hebt er weinig omkijken naar, maar wel een heerlijk speciaal maaltje na een dag werken achter de laptop👌🏼

Heerlijk z’n werkdag. Je PP ziet er super uit. Ik mag binnenkort weer aan de bak. Mijn voorraad is we weer doorheen.
gefeliciteerd met je knorrie

Terug
Bovenaan Onderaan