BasBQ
Beef en Steak

eerste keer pulled pork

 

Lotusmaikel

Tondelzoeker
Berichten
13
Hi allen!

Het werd weer eens hoog tijd om mijn barbecue aan te jagen. En deze keer werd ik geassisteerd door een geinteresseerde vriend. hobby kok, maar weinig barbecue ervaring. Dus samen de pulled pork maar eens proberen te maken.
Op vrijdag even langs de Sligro gegaan en daar een mooi stukje procureur kunnen vinden van net geen 2.5 kilo.
22DC25CC-45ED-43C5-903B-A09628F603FC.jpg


de southern succor rub gemaakt, toevallig al enkele dagen daarvoor waardoor ik op een onverwachte hemelvaartsbbq snel deze rub heb kunnen testen, moet zeggen, voor een varkenshaasje was het toch net wat te pittig, maar zeker niet minder lekker!

op zaterdagochtend is het maatje van me gearriveerd en hebben we bovenstaand stukje vlees uitgepakt, schoongemaakt, bewonderd en tenslotte ouderwets lekker gerubt.
IMG_2588.jpg

Om het proces beter te begrijpen hebben we het vlees meteen voorzien van een temperatuur probe om zo gedurende de dag toch wat te kunnen volgen. daarna het vlees op de Q gelegd voor een goede 5 uurtjes met onderstaand resultaat.
IMG_2590.jpg
be7cab15-d20c-4f68-9e62-b9573840e4f6.jpg


op dit moment het varkentje ingepakt in aluminiumfolie, en wederom terug op de bbq gelegd om de temperatuur door te laten garen richting de 90 graden. gezien de harde wind op zaterdag hebben we de hele dag al relatief flink bij moeten stoken vergeleken met eerdere low/slow sessies, en dat was nu ook wel te zien in de snelheid van het opwarmen van het vlees. volgens de literatuur zouden we hier 2/3 uur voor nodig hebben. wij zaten na bijna 4 uur nog maar op 87 graden.
geloof dat dit toch veruit het grootste nadeel is van een plaatstaal bbq en "ongunstige" weersomstandigheden. maar uiteindelijk 92 graden gehaald, en de priktest uitgevoerd en het varkentje goed bevonden.
na 10/15 minuten te laten uitwasemen het varkentje weer toegedekt met aluminiumfolie om hem alsnog een uurtje te laten rusten
1bd99843-8c15-48ca-9924-fc06dc373591.jpg

na deze rust hebben we het vlees ontdaan van zijn kleding en hebben het heerlijk uiteen staan trekken. hierna aan tafel, een broodje, een maiskolfje, wat verwarmde bbq saus en de rest van de avond hebben we heerlijk gegeten van de pulled pork.

IMG_2598.jpg
796d4509-6d47-4546-a4be-8bfc12805b9f.jpg


al met al een geslaagde gezellige dag, en ontzettend goed gegeten!

en dan ga ik nu de keuken in om het laatste restantje nog even op te warmen, en nog eenmaal na te genieten van dit varkentje.
 
Goed gelukt, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Mooie dag besteding.

Ziet er top uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekkere run. Je PP ziet er goed uit. Dat moet smullen geweest zijn
Gefeliciteerd met je knorrie
 
De PP ziet er heerlijk Gefeliciteerd met je knorretje

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
 
Gezellig met z'n tweeën een heerlijk maaltje bereiden. Gefeliciteerd met je Knor.
 
water loopt me in de mond, snel ook weer maken.
Gefeliciteerd met Monsieur Knor
 
Weer een prima PP en leuk om dit met z’n tweeën te doen en gefeliciteerd met je sticker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan