BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pulled pork....

 
 

mstevens76

Sprokkelaar
Berichten
27
Gisteren mijn hele zondag eens besteed aan mijn grootste barbecue-project tot nu toe. Zaterdag al begonnen met de procureur
in de rub te zetten. Weber alvast klaar gemaakt voor de sessie zodat ik zondag direct kon beginnen.

Om 8 uur was het dan zover. Direct nadat ik mijn bed uit was de starter aangestoken en wachten tot alles op temperatuur kwam. Tien voor negen was het dan eindelijk zover. BBQ kwam net boven de 100 graden en het vlees kon op het rooster. Als recept heb ik de wedstrijd pulled pork van Noskos gebruikt dus eerste 5 uur deksel dicht houden en zorgen dat de temperatuur rond de 120 graden blijft. Ik had wat uitschieters naar 135 graden maar het grootste gedeelte van de sessie toch de temperatuur tussen de 120 en 125 graden kunnen houden.

Rond een uur of 2 eindelijk de deksel open gedaan om de glaze aan te brengen. Temperatuur hing toen al een poosje rond de 70 graden. 2 uur na de glaze nog steeds een temperatuur die niet veel hoger was dan 74 graden maar er was wel een lekkere bark ontstaan. Na inpakken in de aluminium folie schoot de temperatuur redelijk snel door naar 85 graden. Beetje met een prikker de gaarheid gecontroleerd en toch maar laten liggen tot 90 graden. Wou er wel zeker van zijn dat hij gaar genoeg zou zijn. Nog een uurtje laten rusten en na ruim 10 uur eindelijk kunnen pullen. Eindsaus erover en klaar. Maar foto's zeggen waarschijnlijk meer dan woorden.  :p

MBNWbcd.jpg


Y30B1fU.jpg


H5lKgR7.jpg


DxNXq8p.jpg


cFoS40e.jpg


WrtY3QR.jpg


Vrouw en kinderen zaten lekker te smullen en nog een flinke portie over voor een volgende keer.
 
Hoi Michel. Goed bestede zondag hoor, ziet er kantjes uit :)
Alvast gefeliciteerd met je sticker. ;)
 
Mooie pulled pork. Heerlijk ziet die er uit.  :)
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
Het water loopt me in de mond.. ziet er goed uit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
ziet er heerlijk uit, gefeliciteerd met je knorretje
PP is ook gewoon een geweldige uitvinding  :D
 
Lekkere PP. Knap gedaan op de Weber. PP blijft altijd lekker. Zeker als je het zelf maakt.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Inderdaad erg mooie PP. Van harte met je badge en op naar de volgende

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 met Tapatalk

 
Prima gedaan altijd wel een avontuur de eerste keer PP .
Gefeliciteerd met je sticker
 
Dank jullie wel was een geslaagd avontuur en zeker voor herhaling vatbaar. Misschien kan ik mijn vrouw met mijn nieuwe kookkunsten overhalen om een ei aan te schaffen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

 
Ja, dit soort gerechten kunnen best helpen

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 met Tapatalk

 
mstevens76 zei:
Dank jullie wel was een geslaagd avontuur en zeker voor herhaling vatbaar. Misschien kan ik mijn vrouw met mijn nieuwe kookkunsten overhalen om een ei aan te schaffen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Gewoon aanschaffen, zodra ze van je kookkunsten geniet is ze wel om hoor...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat ziet er erg lekker uit! En op een weber is het ook erg leuk om te maken

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

 
Hier hoef je echt geen ei voor te kopen eerst hier lekker mee spelen en dan weer eens kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan