Beef en Steak

Eerste keer Pulled Pork

• Onderwerp starter Onderwerp starter Phil91
  • Startdatum Startdatum
P

Phil91

Gast
Hallo allen,

Ook ik ga het eindelijk eens doen; het bereiden van een pulled pork.
Na weken (misschien wel maanden) jaloers naar alle verslagen gekeken te hebben, heb ik vorige week m'n grote mond open getrokken naar vrienden en gezegd dat ik morgen pulled pork zal maken.
Ik zal het wedstrijdrecept van Noskos aanhouden, heb alleen de BBQ-saus niet maar heb een Pulled Pork BBQ saus van Apollo gehaald bij de Sligro. Ik zal uiteraard proberen om het hele proces vast te leggen met foto's.

Ik moet alleen wel ??n ding opbiechten... Ik BBQ op een gasweber.

Voor degene die nog lezen, bedankt voor jullie vertrouwen! ;)  Ik heb al eerder spareribs gemaakt volgens de 3-2-1 methode en die waren ook verrukkelijk, ik voorzie dus geen problemen m.b.t. mijn Weber Spirit.

Ik heb een procureur van 2,7 kg gehaald, is dat wel genoeg voor broodjes voor 10 personen? :-/

Als je met je Gas Weber in staat bent om gedurende een uurtje of 8 a 9 de temperatuur constant te houden en je kan wat rook cre?ren en je volgt de wedstrijd methode van hr. Noskos moet het zeker lukken.
Veel succes en vooral plezier. :) !

We kijken uit naar de foto's  :D

Gaat zeker goedkomen! Wat denken julile wat betreft het gewicht, is 2,7 kg genoeg?

Ben benieuwd voor morgen. Veel suc6!

Het gewicht gaat slinken natuurlijk. De Experts hier weten er veel meer van dan ik    ;-) ik gok dat je rond de 1950 gram uitkomt. Wie biedt meer....of minder  genoeg is het niet want het wordt heeeeeel lekker.

Groet
Marcel

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Phil91 zei:
Gaat zeker goedkomen! Wat denken julile wat betreft het gewicht, is 2,7 kg genoeg?

Als het grote eters zijn denk ik dat je net wat te kort komt.
Als je ruimte hebt zou ik er een tweede bij leggen.
Wat je over hebt kan je altijd invriezen voor een andere keer.

Werkt uitstekend.

rcBM2sJl.jpg

Krijg er met de minuut meer zin in! Later vanmiddag de dry-rub maken en vlees injecteren en dan rond een uur of 8:00 uur op de BBQ.
Het zijn grote eters met partners, die partners compenseren het vreetgedrag van de mannen.  :P
Voor de zekerheid zal ik wat bijgerechten maken, morgen zullen de foto's verschijnen!

Compenseren?
Als ze dit lekkers zien gaan ze wellicht wel mee eten  =))

Phil91 zei:
Hans zei:
Compenseren?
Als ze dit lekkers zien gaan ze wellicht wel mee eten  =))

:)) :)) :)) ik moet nodig ervaring opdoen lees ik

De ervaring komt vanzelf wel.
Gewoon veel doen .
En ook lezen wat bij ons genootschap gedeeld wordt zal je veel helpen.

Een procureur is genoeg voor ongeveer 20 broodjes PP, dus met wat bijgerechten moet het zeker genoeg zijn.

Succes morgen!

Gisteravond rond 23:00 de rub en injectie klaargemaakt en het vlees mee ingespoten, de boel goed ingepakt in de folie en terug de koelkast in.
Vanochtend met m'n slaperige hoofd om 8:00 uur de procureur op de Q gelegd, samen met een box Whiskey-houtsnippers. Helaas niet gedacht aan foto's en voor nu wil ik de deksel dicht laten tot de kerntemperatuur 74 graden bereikt.

Het controleren van de temperatuur gaat prima, er staat slechts ??n brander aan op z'n zachtste stand en lees 110 graden af, wordt vervolgt!

PBFzUzp.jpg

lyGhVoX.jpg

6KmherM.jpg1

Veelbelovend!

De voorpret vindt ik zelfs al leuk. Benieuwd naar het resultaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Jaja dat gaat lekker worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Goed bezig, veel plezier!

Wat was het lekker zeg... Nu de eerste gemaakt is zullen er nog velen volgen!
2500d5c6cca299a90c4182d4c5f5c648.jpg
ce9ec43f514a180e22a3160a3df98e8e.jpg
e9d0c8566cde7d8abc059b06a85a5c45.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Mooi gelukt, gratz met knorrie! :)

Terug
Bovenaan Onderaan