Beef en Steak

Eerste keer procureur van t ei

• Onderwerp starter Onderwerp starter angela
  • Startdatum Startdatum
A

angela

Gast
Vandaag met jullie tips voor t eerst procureur op de bbq. Gisteren in de rub gezet, vanmiddag ei met kolen en 1 aanmaakblokje  langzaam op temp laten komen, k had folie schild gemaakt en bakje water eropgezet. Procureur eerst zonder folie tot 62 gr daarna beetje appelazijn erover en ingepakt daarna verder gegaard tot 92 gr .
En idd, hij was super zacht viel zo uitelkaar en zeker voor herhaling, ik had een stuk van 2 kilo gekocht en gedeeld in 2 stukken van 1 kilo , omdat het een klein ei is en om het eerst te proberen.Maar t was succes!

K heb nog 1 kg in de vriezer, de volgende keer krijg je foto s !

ging het goed met op tempratuur houden van het ei

Ja ging prima ik heb houtskool van eiken en beuken gebruikt, niet bijgevuld en na 5 uur was t klaar, bbq bleef goed op temp, bij 92 gr kerntemp eraf gehaald.

super om te horen , ik zelf vind vooral beuken erg lekker
procureur is als goed bij 88 graden kern temp
maar dat is persoonlijk

Maccie zei:
Als ik dit lees zal het wel lekker geweest zijn. Had graag de foto's erbij gezien.  :(

Wat is het gezegde? Picture or it didn't happen :P

We willen inderdaad graag foto's zien :)

angela zei:
Vandaag met jullie tips voor t eerst procureur op de bbq. Gisteren in de rub gezet, vanmiddag ei met kolen en 1 aanmaakblokje  langzaam op temp laten komen, k had folie schild gemaakt en bakje water eropgezet. Procureur eerst zonder folie tot 62 gr daarna beetje appelazijn erover en ingepakt daarna verder gegaard tot 92 gr .
En idd, hij was super zacht viel zo uitelkaar en zeker voor herhaling, ik had een stuk van 2 kilo gekocht en gedeeld in 2 stukken van 1 kilo , omdat het een klein ei is en om het eerst te proberen.Maar t was succes!

92 graden ?? dan moet hij overdone zijn geweest, dat hij uit elkaar viel lijkt me wel te kloppen  :P :D :D
88 graden zou voldoende moeten zijn  ;)

OK volg keer houd ik 88 gr aan, wij vonden t lekker, maar ja we hebben geen vergelijking..... Bedankt voor jullie reactie s alle tips zijn welkom!

-Danny- zei:
angela zei:

92 graden ?? dan moet hij overdone zijn geweest, dat hij uit elkaar viel lijkt me wel te kloppen  :P :D :D
88 graden zou voldoende moeten zijn  ;)

Niet alle PP is klaar bij 88.C, kan ook zijn dat je boven de 90.C zit.
Het gaat erom dat je probe er makkelijk erin prikt

Mike +1
Die 88 graden is een goede richtlijn, maar de zachtheid is je echte doel :D

Terug
Bovenaan Onderaan